جنایتکار جنگی را تشویق نکنید که حضور بی شرمانه نتانیاهو در کنگره آمریکا را محکوم کند

جنایتکار جنگی را تشویق نکنید که حضور بی شرمانه نتانیاهو در کنگره آمریکا را محکوم کند

مقاله انتقادی جمال بومن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، در گاردین

منبع: نگهبان
تاریخ انتشار: 24 جولای 2024
نویسنده: جمال بومن
مترجم: لیلا احمدی

➖➖➖➖➖➖➖➖➖

“جمال آنتونی بومن” یک سیاستمدار دموکرات 48 ساله آمریکایی است که از سال 2021 در مجلس نمایندگان به نمایندگی از ناحیه 16 نیویورک خدمت کرده است. او بنیانگذار و مدیر سابق آکادمی کرنرستون است که با استراتژی اقدام اجتماعی و با هدف ارائه خدمات آموزشی برای اقلیت ها تأسیس شده است. پس از حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در ژانویه 2021، بومن قانون نظارت کنگره بر تخلفات پلیس را برای تشکیل کمیسیونی برای بررسی حوادث مشابه معرفی کرد.

او در آن مقاله از «تمجید نمایندگان کنگره از نتانیاهو» انتقاد کرد و حمایت او را منبع دموکراسی دانست. بومن معتقد است که اقدامات رهبری آمریکا برخلاف مواضع و خواسته های مردم است و واضح است که نتانیاهو جنایتکار جنگی است. به نظر نگارنده، اتفاقاتی مانند حضور پر افتخار نخست وزیر اسرائیل در ساختمان کنگره و تشویق پرشور نمایندگان مجلس در حمایت از وی اخلاقی نیست و می تواند شکاف بین قدرت و مسئولیت را بیشتر کند.

شایان ذکر است که مقالات ترجمه شده در این بخش تنها بیانگر دیدگاه نویسنده بوده و با بررسی مطبوعات جهان مطابقت دارد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
عصر ایران / ترجمه: دولت فدرال ما می‌خواهد در چشم جهانیان به عنوان یک پرچمدار صلح، دیپلماسی و حقوق بشر دیده شود. ما می خواهیم به عنوان رهبرانی همدل و ائتلاف ساز عمل کنیم و برای حل همه مشکلات جهان با هم کار کنیم. اما حقیقت این است که ما چنین تصویر خیرخواهانه ای نداریم و ماهیت واقعی ما در محافل قدرت آشکار می شود.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه برای سخنرانی برای نمایندگان کنگره به مجلس ملی آمد. حضور در این مکان یکی از بزرگترین افتخارات رهبران خارجی است و ما در اینجا با نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته ایم در شرایطی که دولت وی از سوی «دیوان بین المللی دادگستری (لاهه)» به نسل کشی متهم شده است.

در این برهه از تاریخ ما، دموکراسی و جامعه مدنی ما چنان رسوا شده است که ما از یک جنایتکار منفور به عنوان یک سپهسالار شجاع برای سخنرانی در جلسه کنگره دعوت می کنیم. آیا او همان موجود سنگدلی نیست که صدها هزار غیرنظامی فلسطینی به ویژه زنان و کودکان را به طرز وحشیانه ای سلاخی کرد؟ باید از خود بپرسیم: چگونه می خواهیم ابرقدرت بی طرف، صلح طلب و نماینده ملت های جهان باشیم؟ ما به عنوان نمایندگان ملت چه می خواهیم؟ حمایت از جنایتکار جنگی نباید پاسخ ما باشد.

ماه گذشته سارا، یک نوجوان 17 ساله از غزه را دیدم که خانه اش توسط نیروهای اسرائیلی بمباران شد. او هر دو برادر را از دست داده بود و بدنش آثار سوختگی عمیقی داشت. او یک ماه در بازداشت بود و به دلیل محاصره خانه توسط نیروهای اسرائیلی نتوانست برای معالجه از خانه خارج شود. او خوش شانس بود و توانست برای معالجه به آمریکا بیاید، اما همچنان نگران امنیت خانواده اش است که در جهنم زندگی می کنند.

من همچنین با خانواده‌های گروگان‌ها ملاقات کردم که گفتند نتانیاهو به اجرای مجازات‌های دسته‌جمعی ادامه می‌دهد و می‌ترسید که بستگانشان نیز مانند سایر قربانیان توسط ارتش اسرائیل کشته شوند.

داستان های زیادی از این دست وجود دارد و امروز احساس خستگی می کنم. من از ورود شاد و با نشاط این مرد و تشویق بی امان نمایندگان کنگره عصبانی و منزجر هستم. او مسئول ویرانی بی شمار خانواده ها و کشتار غیرنظامیان اسرائیلی و فلسطینی است و اکنون با افتخار به اینجا آمده است تا بتواند بار دیگر روی حمایت و بودجه ما حساب کند و بستری برای حملات بعدی خود ایجاد کند.

نتانیاهو سابقه طولانی در رفتارهای فاشیستی و نسل کشی دارد و اقدامات اولیه او در حمایت از شبه نظامیان به بی ثباتی در فلسطین دامن زد. (M برخی از تحلیلگران، از جمله توماس فریدمن، بر این باورند که دولت اسرائیل به حماس کمک کرده است تا قدرت مادی کسب کند. گمان می رود که این دو جناح از تضاد آنها منتفع می شوند، و بنابراین نتانیاهو به کمک های بین المللی روی آورده است و او مسئول بازداشت غیرقانونی فلسطینی ها است. ، گسترش بی رویه شهرک ها در کرانه باختری، استراتژی «چریدن» (به معنای نسل کشی فلسطینیان) و کشتار وحشیانه ده ها فلسطینی در حملات هولناک نظامی. او هر کاری که از دستش بر می‌آمد برای از بین بردن قوه قضاییه ملی انجام داد تا نتوان او را مسئول واکنش‌ها دانست و به بازیگران راست افراطی مانند ایتامار بن گوور (وزیر امنیت ملی اسرائیل) پیوست که خواستار اخراج گسترده فلسطینی‌ها شد. انجام داده است.

در اسرائیل، هزاران نفر در اعتراض به اجرای جنگ توسط نتانیاهو تظاهرات می کنند. آنها معتقدند سیاست های خشن بی بی گروگان های اسرائیلی را در معرض خطر بیشتری قرار داده است. تظاهرکنندگان خواستار آتش بس و مذاکره میان طرفین برای تضمین امنیت غیرنظامیان در اسرائیل و غزه هستند. روز سه شنبه هزاران نفر در مقابل ساختمان کنگره تظاهرات کردند و خواستار آتش بس فوری و دائمی و آزادی گروگان ها شدند.

بسیاری از مردم در آمریکا و سراسر جهان از سیاست های آشتی جویانه حمایت می کنند. وجدان آمریکایی صلح طلب و پر از خشم است که نه در کنگره بیان می شود و نه منعکس می شود. حضور نتانیاهو و سخنرانی بی شرمانه او اراده اکثریت آمریکایی ها را تضعیف می کند. بیشتر اعضای کنگره به جای پیوستن به این فشار جمعی، بر روی هنجارهای نهادی و رویکرد نئولیبرالی به سیاست خارجی متمرکز هستند.

اگر رهبران ما بخواهند خواست مردم را نادیده بگیرند، نظام سیاسی، اجتماعی و دموکراتیک فرو می پاشد. همه ما باید از کشتار کودکان و مردم بی گناه در داخل و خارج خشمگین باشیم. ما باید این خشم را در سالن های کنگره فریاد بزنیم تا رهبران ما چاره ای جز گوش دادن نداشته باشند.

ما به آتش بس دائمی و آزادی گروگان ها نیاز داریم. ما به جهانی نیاز داریم که در آن انتقاد از رهبران و دولت ها با انگ ضدیهودی و قوم ستیزی همراه نباشد. ما به یک تغییر پارادایم در برخورد با مسئله اسرائیل و فلسطین نیاز داریم. زمان آن فرا رسیده است که جایگاه خود را در نظام دموکراتیک ارزیابی کنیم و کورکورانه از نتانیاهو و دولت نسل کش او حمایت نکنیم. زیرا چنین حمایتی ظالمانه است و سرنوشت صدها هزار غیرنظامی بی گناه و جهت دموکراسی ما به آن بستگی دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما