اخبار روز

هرگز این جملات را در محل کار استفاده نکنید!/ جزئیات خبر

اگر شاغل هستید و به صورت حضوری در محیط کار حاضر می‌شوید، هرگز از این جملات استفاده نکنید.

 

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش سایت پی ام آپ، همیشه در هنگام برقراری ارتباط با رئیس و همکاران خود در محل کار، باید به عبارات خود دقت کنید. استفاده از عبارات نادرست در محل کار، منجر به ایجاد تصویر منفی از شما در ذهن دیگران خواهد شد و ممکن است باعث بروز مشکلات و اختلافات در محیط کاری شود.

برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از عباراتی که تاثیرات خوبی روی اطرافیان مان نمی‌گذارند، پرهیز کنیم. برای کمک به شما در درک این موضوع، عبارات رایجی که نباید در محل کار از آن‌ها استفاده کنید را معرفی می‌کنیم. به این ترتیب، می‌توانید با حذف این عبارات، محیط کاری مثبت‌تری را برای خود و دیگران فراهم کنید.

من تمام تلاشم را می کنم

به جای استفاده از این عبارت ضعیف، با بیان واضح انتظارات خود، اعتماد همکارانتان را نسبت به خودتان تقویت کنید. بگذارید یک مثال کاربردی برای شما بگویم. به جای عبارت نامناسب «سعی می کنم آن را انجام دهم» از عبارت مناسب «امروز نمی توانم گزارش بنویسم، اما فردا بعدازظهر انجامش می دهم» استفاده کنید.

الان وقت ندارم

اگرچه ممکن است واقعا به این شکل باشد، اما باید به این نکته توجه کنیم که هیچ فردی دوست ندارد نسبت به چیز یا شخص دیگری کم اهمیت تر بداند. برای تقویت روابط مثبت و ایجاد همدلی بیشتر، بهتر است از عبارت‌هایی مثل “باشه، خوبه” یا “مشکلی نیست” استفاده نکنیم. به جای آن، می‌توانیم از عباراتی مثل “خوشحال می‌شوم بعد از جلسه صبح در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم. من می‌توانم ساعت ۲ بعد ازظهر برای این منظور در خدمتتان باشم” استفاده کنیم.

در کل، باید تلاش کنیم تا با استفاده از عبارات مناسب، ذهن همکارانمان را نسبت به خود مثبت نگه داریم و از ایجاد تصاویر منفی در ذهن آن‌ها جلوگیری کنیم.

هرگز این جملات را در محل کار استفاده نکنید!/ جزئیات خبر

منتظر خبرتون هستم

افزودن این عبارت به انتهای پیامک، ایمیل کاری یا حتی تماس تلفنی با همکارتان آسان است، اما بیشتر منفعل است تا فعال. اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید باید سعی کنید خودتان کار را به دست بگیرید. مثلاً به جای عبارت نامناسب “ساعت چند می توانی بیایی؟ منتظرم که از تو بشنوم” با این عبارت بسیار مناسب به خودتان کمک کنید “چهارشنبه ساعت یک تا سه بعد از ظهر وقت دارم، کدام زمان برای شما بهترین است؟”

کوتاهی از من نبود

قطعاً این کار درستی نیست که هر بار که مشکلی در محل کارمان پیش می آید، انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیریم تا خود را تبرئه کنیم. در عوض، در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند صادق باشید. حقایق را به صورت حرفه ای ارائه کنید و تصمیم نهایی را به رئیس خود بسپارید، اما این غیر منطقی است که فرض کنید هرگز مرتکب اشتباه نخواهید شد. رئیس و سایر همکاران شما باید توانایی اعتراف به اشتباهات را در رفتار شما ببینند.

این عادلانه نیست

رعایت نکردن عدالت در محیط کاری ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و تا حدی قابل پیشگیری نیز نباشد. با این حال، به جای رفتارهای تند و ناپسند، بهتر است ناراحتی خود را به یک اقدام مفید تبدیل کنیم. در این راستا، بهتر است از حقایق به جای احساسات برای استدلال درباره موضوع استفاده کنیم تا بتوانیم نگرش همکارانمان را به سمت خود جلب کنیم.

به عنوان مثال، به جای استفاده از عبارات نامناسبی مانند “این منصفانه نیست که او به جای من به کنفرانس برود”، می‌توانیم از عبارات مناسبی مانند “من ۲۰ ساعت روی این سخنرانی کار کرده‌ام و تسلط خوبی برای صحبت کردن در این زمینه دارم، بنابراین رفتن من به کنفرانس منطقی‌تر است” استفاده کنیم.

در کل، بهتر است برای حل مسائل و رعایت عدالت در محیط کاری، از استدلال‌های مبتنی بر حقایق و مهارت‌های خود استفاده کنیم تا بتوانیم روابط مثبت و سازنده‌تری با همکارانمان برقرار کنیم.

شاید احمقانه به نظر برسد اما …

همه ما در بسیاری از جلسات کاری شرکت می کنیم و گاهی اوقات باید نظر خود را در مورد موضوعی بیان کنیم. استفاده از عباراتی مانند “این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما…” قبل از اینکه شنوندگان بتوانند نظرات شما را برای خود ارزیابی کنند، لنز منفی را روی شنوندگان قرار می دهد. به جای اینکه خودتان را سرکوب کنید، تمرین کنید که ایده هایتان را با اطمینان بیشتری بیان کنید. عبارت مناسب “من برای جلسه بعدی ما ایده ای دارم با آنچه که معمولا انجام می دهیم کمی متفاوت است، اما فکر می کنم از این طریق می توانیم به نتایج جدیدی دست یابیم” شروع بسیار خوبی برای ارائه یک ایده متفاوت است که توجه دیگران را به خود جلب کند. . . .

مشکلی نیست

حتی اگر استفاده از این عبارت بی ضرر باشد، ممکن است به همکاران شما این تصور را بدهد که کاری که انجام می دهید کمی مشکل ساز است. عباراتی مانند “با اراده” یا “من دوست دارم این کار را انجام دهم” گزینه های بهتری برای موافقت با انجام کاری هستند. حالا که برای دیگران کاری انجام می دهید، چرا به آنها احساس خوبی نمی دهید؟

منطقی است؟

بهتر است در صورت نیاز به پرسیدن سوال، از عباراتی استفاده کنیم که نشان دهنده اعتماد به نفس بیشتری باشند. به جای استفاده از عباراتی که ممکن است موجب شک و تردید در دیگران شود مثل “آیا مطمئنید؟”، از عباراتی مانند “آیا نظر شما درباره این موضوع چیست؟” یا “آیا در این باره چیزی به ذهن تان می‌رسد؟” استفاده کنیم؛ زیرا این عبارات، نه تنها نشان دهنده اعتماد به نفس ما در برخورد با مسائل هستند، بلکه به دیگران نیز اجازه می‌دهند تا نظر خود را بیان کنند و در ایجاد بحث و تبادل نظر مشارکت کنند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا