نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در نشست اضطراری در سخنانی گفت: آخرین تبادل حملات بین اسرائیل و ایران با خطر فرو بردن منطقه به شرایطی ناشناخته همراه است. این شرایط در زمانی است که ما به شدت نیاز به تنش زدایی در همه جبهه ها داریم.

 

دستیار دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من محکومیت دبیرکل از همه اعمال تشدید تنش را تکرار می کنم. این اقدامات باید متوقف شود. لفاظی های جنگ طلبانه و تهدیدآمیز باید متوقف شود.

 

او اضافه کرد: هر دو طرف باید از آزمایش محدودیت های خویشتن داری یکدیگر دست بردارند و به نفع صلح و ثبات منطقه عمل کنند.

 

الجزایر: حملات اسرائیل نقض صلح بین المللی است

 

عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: حملات اسرائیل به إیران نقض صلح بین المللی است.

 

دیپلمات ارشد الجزایر در سازمان ملل افزود: صلح واقعی نیازمند رعایت اصول سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

 

او گفت: امروز با درگیری منطقه ای روبرو هستیم که پیامدهای جدی دارد. نیروهای اشغالگر اسرائیل باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

 

چین: اوضاع خاورمیانه شکننده است؛ درباره رفتارهای اسرائیل نگرانیم

 

«فو کونگ» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: نسبت به رفتارهای اسرائیل نگران هستیم و به خویشتنداری دعوت می‌کنیم.

 

سفیر چین در سازمان ملل تصریح کرد: اوضاع خاورمیانه شکننده است. با هرگونه اقدام تهاجمی که صلح و امنیت منطقه را تهدید کند، مخالف هستیم.

 

او تاکید کرد: همه طرف‌ها باید برای تبادل آتش حد بگذارند و آرامش به خاورمیانه بازگردانده شود.

 

نماینده چین در سازمان ملل ادامه داد: آتش بس در غزه هنوز دور از دسترس بوده و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز نادیده گرفته شده اند.

 

آمریکا: ایران حملات به اسرائیل را متوقف کند

 

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نیز بار دیگر با اعلام حمایت واشنگتن از اسرائیل «در دفاع از خود» گقت:  «اسرائیل اقدام به حملات هوایی در خارج از مناطق مسکونی در ایران کرد».

 

گرینفیلد ادعا کرد که آمریکا در اقدام نظامی اسرائیل شرکت نکرد، بلکه رژیم  اسرائیل را تشویق کرد تا عملیات را  به شکل «هدفمند، متناسب و مستقیم جهت کاهش توانایی ایران برای تهدید همسایه‌اش، جلوگیری از حملات بیشتر و  کاهش خطر تشدید تنش انجام دهد.»

 

این عضو کابینه دولت دموکرات جو بایدن بار دیگر مدعی شد: «ایالات متحده آمریکا در حمله اسرائیل به ایران مشارکت نداشته است و از ایران می‌خواهیم که حملات خود به اسرائیل را متوقف کند».

 

 او هدف قرار دادن سایت‌ها در ایران توسط اسرائیل را  به عنوان یک «پاسخ نظامی متناسب و مستقیم در دفاع از خود » توصیف و تاکید کرد که هیچ گزارشی مبنی بر آسیب غیرنظامیان وجود ندارد.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «به طور خاص، اسرائیل حملات هوایی دقیقی را علیه چندین هدف نظامی در سراسر ایران و خارج از مناطق پرجمعیت انجام داد.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما