اخبار روز سینما

جشنواره کن2023:«آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلا شد / بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن

پی ام آپ:: «آناتومی یک سقوط» فیلم ترسناک فرانسوی به کارگردانی جاستین تریر جایزه اصلی جشنواره کن ۲۰۲۳ نخل طلا را از آن خود کرد.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن شنبه شب در فرانسه برگزار می شود و برندگان این جشنواره معتبر سینمایی معرفی خواهند شد.

با تصمیم هیئت داوران، کوجی یاکوشو بازیگر مشهور ژاپنی برای فیلم «روزهای عالی» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. این جایزه توسط زر امیرابراهیمی بازیگر ایرانی به آقای یاکوشو اهدا شد.

همچنین مروه دیزدار بازگیر اهل ترکیه برای بازی در درام «درباره علف‌های خشک» جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد.

جایزه هیئت داوران نیز به آکی کائوریسماکی، کارگردان ژاپنی فیلم «برگ های افتاده» رسید.

جایزه بزرگ هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن نیز به جاناتان گلیزر برای فیلم «منطقه مورد علاقه» رسید.

جایزه بهترین کارگردانی به تران آن هانگ برای فیلم «اشتیاق دودن بوفان» تعلق گرفت.

اما مهم ترین جایزه این جشنواره یعنی نخل طلا به فیلم «آناتومی سقوط» به کارگردانی جاستین تریر کارگردان فرانسوی تعلق گرفت. خانم تریر در سخنرانی خود به اعتراضات چند ماه اخیر در فرانسه به اصلاح قانون بازنشستگی اشاره کرد و از اقدامات تند علیه معترضان انتقاد کرد.

در جشنواره امسال در بخش رقابت اصلی ۲۱ فیلم حضور دارند اما در بخش غیر رقابتی هم آثار قابل توجهی دیده می‌شوند که در آنجا نام کارگردانان و بازیگران مطرحی چون  مارتین اسکورسیزی، کیت بلانشت، رابرت دنیرو، لئوناردو دی‌کاپریو، ایندیانا جونز، هریسون فورد، جانی دپ و … در بین آنها دیده می‌شوند.

پیش از مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین جشنواره، بسیاری از شانس برنده شدن فیلم هایی مانند منطقه مورد علاقه جاناتان گلیزر، برگ های افتاده آکی کائوریسماکی و آناتومی سقوط جاستین صحبت می کردند.

همچنین فیلم جدید «قاتلان ماه کامل» ساخته اسکورسیزی که در آن ستارگانی چون رابرت دنیرو و دی کاپریو حضور دارند، یکی از آثاری است که مردم و منتقدان در این جشنواره بیش از همه آن را می پسندند، هرچند در واقعیت این فیلم چنین نبود. در بخش مسابقه، اما بسیار محبوب بود. توجه شد.

این مقاله در حال بروز رسانی است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا