اخبار روز

جشنواره تیرگان در فراهان برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: جلسات هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره تیرگان در فراهان در حال برگزاری است.

سعید نیکنام با اعلام این خبر افزود: فراهان سرزمین آیین های کهن ایران است. جشن تیرگان ریشه در تاریخ فراهان دارد و این جشن در اولین روز هر سال برگزار می شود. تیر جشن برداشت گندم به عنوان جشن برداشت محصول در این شهر برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان با اشاره به تشکیل جلسه هماهنگی و ارتقای کیفی برنامه های قدیمی جشنواره تیرگان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان فراهان در فرمانداری این شهرستان افزود: با هماهنگی های انجام شده جشنواره تیرگان امسال باشکوه تر خواهد بود.

نیکنام با تاکید بر اینکه جشنواره تیرگان مانند سال های گذشته در آستان امامزاده احمد بن علی (ع) ذوالف آباد برگزار می شود، گفت: در اولین جلسه مقرر شد ستاد برگزاری جشنواره تیرگان تشکیل شود. مسئولین باید هماهنگی لازم را برای اجرای این برنامه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، وی افزود: جشنواره تیرگان که در سال 1388 به ثبت ملی رسید، همه ساله با آغاز فصل برداشت و شکرگزاری از برکت گندم و آب چشمه روز روز اول از تیر ماه صورت می گیرد. در این مراسم که ریشه در باورهای منطقه فراهان دارد، همه ساله مردم از نقاط دور و نزدیک به امامزاده زلف آباد می آیند و با ضیافت آب پاشیدن و پخت آش نشانده و دلمه این جشن را جشن می گیرند.

به گفته وی تیرگان روز تیراندازی با کمان و پرتاب آرش ​​کمانگیر است تیر از فراز البرز و گسترش مرز ایران کشور است. علاوه بر این، جشن تیرگان جشن آغاز برداشت محصول و شکرگزاری از خداوند است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا