اخبار روز سینما

جشنواره بین المللی “حوا” با فیلم “در آغوش درخت” برگزار شد!

جشنواره بین المللی فیلم حوا در خانه ادبیات ایران آغاز شده و فیلم آغوش درخت، اولین فیلم این جشنواره است.

فردا، جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با شعار «ما پای خانواده‌ایستاده‌ایم» به عنوان یک رویداد سینمایی در حوزه خانواده، با نمایش فیلم «در آغوش درخت»، در تهران آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی این جشنواره، به طور همزمان، نمایش فیلم‌ها در ۱۳ استان کشور برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه جشنواره همراه با نمایش فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در سینما فرهنگ تهران، برگزار خواهد شد. برنامه‌ی جشنواره با نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۴ سه‌شنبه ۲۰ تیر آغاز می‌شود.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با همکاری سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده و روایتی دراماتیک، آتش زا و حداقلی از آخرین تلاش های یک خانواده در لبه پرتگاه را به نمایش می گذارد. از فروپاشی

بابک خواجه پاشا در اولین تجربه ساخت فیلمی برای خلق داستانی شاعرانه و ترکی، داستان خود را در آذربایجان غربی جلوی دوربین برده است.

جواد قامتی، مارال بنی آدم، روح الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغس دارم» را تشکیل می دهند.

در ضمن برای اولین بار در خلاصه داستان این فیلم منتشر شده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می گذرد، دنیای زیبای فرزندانشان را ویران می کند. بچه هایی که جز سادگی و خوبی در زندگی چیزی نمی شناسند.»

بنیاد بین‌المللی گوهرشاد با همکاری نهادها و مراکز فرهنگی و هنری، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا را با محوریت «سینما، زن و خانواده» در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۳ تیر در ۱۳ استان کشور و از ۲۰ تا ۲۳ تیر در تهران برگزار می‌کند. این رویداد شامل نمایش ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه داستانی و مستند است.

علاوه بر نمایش آثار، برگزاری نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی آثار از دیگر برنامه‌های این رویداد است. هدف از برگزاری این جشنواره، تقویت جریان گفتمانی-فرهنگی و رسانه‌ای خانواده‌محور، شناسایی، آشنایی، تحکیم روابط و پاسداشت استعدادها و جریان‌های فعال سینمایی در حوزه زنان و خانواده، گسترش مسیرهای عرضه و پخش آثار زن محور و خانواده محور، زمینه‌سازی بستری برای ایجاد یک اتحادیه مشترک از فیلمسازان متعهد به خانواده، تاکید بر نقش موثر زنان در جامعه و بازنمایی آن در آثار تصویری و سینمایی است.

این رویداد در بخش های ملی و بین المللی و نشست های تخصصی و پرسش و پاسخ طراحی شده و میزبان بیش از 950 عنوان فیلم، مستند و فیلم کوتاه بوده است که از جمله آنها می توان به 634 اثر در بخش ملی و 320 اثر در بخش بین المللی اشاره کرد. در این جشنواره 80 اثر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در این جشنواره هنرمندان یا آثاری از کشورهای روسیه، تایوان، چین، بنگلادش، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، بلژیک، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، بنگلادش، لهستان، عراق، لبنان و مغولستان حضور دارند. همچنین پنج نشست تخصصی با حضور معاونت مطالعات سازمان سینمایی کشور در ایام جشنواره پیش بینی شده است.

سیزده استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، همدان، قم، گلستان، قزوین، کرمانشاه، مازندران، گیلان، تهران و البرز میزبان این رویداد سینمایی هستند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره بین المللی فیلم هاوا به سایت www.Havvafilmfestival.ir مراجعه کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا