اخبار روز

جزئیات 3 ایستگاه جدید مترو در تهران


به گزارش مانیبان، نصراله آبادیان; شهردار منطقه 7 تصریح کرد: این منطقه 2.5 درصد از مساحت شهر تهران را در بر می گیرد و نهادهای متعددی در این منطقه مستقر هستند و منطقه دارای آثار فرهنگی از جمله حرم امام خمینی (ره) و همچنین خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 است. متر از این منطقه عبور می کند و این منطقه در مطالعات طراحی 10 خط مترو شرکت می کند.

وی با اشاره به پیشرفت 94 درصدی در ساخت ورودی دوم مترو سهروردی گفت: در حال حاضر این ایستگاه نیاز به ساخت دو پله برقی دارد و با افتتاح این ورودی دسترسی مسافران از منطقه تسهیل می شود. شمال جاده شهید بهشتی به ایستگاه سهروردی تسهیل می شود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه ساخت ورودی های دوم مترو از دو جنبه افزایش ایمنی مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد امکانات بیشتر برای استفاده کنندگان از مترو انجام می شود. ورودی شمالی ایستگاه سهروردی از این جهت حائز اهمیت است که دسترسی شهروندان ضلع شمالی خیابان شهید بهشتی (حوزه خیابان سهروردی و شهید یوسفی) را به این ایستگاه تسهیل می‌کند و یک رویداد مثبت حمل‌ونقل برای شهروندان محسوب می‌شود . از منطقه 4، منطقه 7.

وی با تاکید بر اینکه از اولویت های منطقه، اجرای خطوط 3 و 6 مترو و تکمیل دسترسی به این خطوط در ایستگاه های بهار شیراز و سپه و ورودی دوم ایستگاه های سهروردی است، گفت: این پروژه ها در حال انجام است. یکی ورودی های ایستگاه بهار شیراز سال گذشته افتتاح شد و خروجی دوم آن و ایستگاه سرباز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

حسن کاووسی فر; مدیر خط 4 مترو تهران در خصوص زمان بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه مترو تئاتر شهر گفت: ورودی شمال شرقی ایستگاه مترو تئاتر شهر شامل یک گالری به طول 35 متر، یک پله معمولی و دو پله برقی است که مسیر دوم ورود و خروج مسافر از زیرگذر تقاطع ولی عصر (عج) در نظر گرفته شده است. این پروژه در چارچوب مابقی کارهای فاز غربی خط 4 قرار گرفت و پس از انجام عملیات سازه ای و نجاری هم اکنون نصب پله برقی در حال انجام است و به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد.

مجری خط 4 درباره اثرات استفاده از ورودی دوم ایستگاه مترو تئاتر شهر گفت: با افتتاح این ورودی جدید مسافران شبکه مترو در تعیین مسیر ورودی و خروجی این ایستگاه گزینه های بیشتری خواهند داشت. و تردد در محدوده زیرگذر تقاطع ولی عصر(عج) به نوبت ساماندهی می شود.

بر اساس این گزارش، ساخت 2 ایستگاه باقی مانده از قطعه الحاقی غربی این خط به همراه تکمیل ورودی های دوم و سوم ایستگاه علامه جعفری و همچنین افتتاح ورودی دوم در حال پیگیری است. از شادمان . ایستگاه در کنار احداث گالری ارتباطی بین خط 2 و 4 از دیگر اقدامات اجرایی این خط است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا