اخبار روز

جزئیات کاهش خدمت سربازی.


سردار تقی مهری در خصوص کاهش خدمت سربازی اظهار داشت: در راستای طرح تحول خدمت سربازی و اجرای عدالت برای کلیه سربازان مشمول در مناطق مختلف کشور با تهیه و پیشنهاد طرحی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح. نیروهای مسلح و با موافقت فرمانده معظم کل قوا، مدت خدمت اجباری سربازی برای کلیه سربازان نیروهای مسلح سه ماه کاهش یافت.

وی با یادآوری اینکه سربازان بومی و غیربومی در مناطق مختلف کشور با ماموریت های مختلف خدمت می کنند افزود: مرزبانی در مناطق عملیاتی، مناطق محروم، بد آب و هوا و … را بر عهده دارند.

سردار مهری حداقل خدمت سربازی را از 17 ماه به 14 ماه کاهش داد و افزود: البته اکنون 15، 18 و 21 ماه خدمت داریم. برای مشمولان مناطق عادی از 24 ماه به 21 ماه، خدمت سربازان غیر بومی از 21 ماه به 18 ماه کاهش یافته است.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا همچنین گفت: تمامی سربازانی که در موسسات غیرنظامی مأمور به خدمت می شوند، مدت خدمت آنها همچنان 24 ماه است.

وی یادآور شد: معیار بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی است و اگر این فاصله کمتر از 200 کیلومتر باشد، سرباز بومی و 21 ماه خدمت است. در ضمن اگر این مسافت بیش از 200 کیلومتر باشد سرباز غیر بومی محسوب می شوند و مدت خدمت آنها 18 ماه می باشد.

سردار مهری در خصوص اینکه آیا کسورات مانند قبل محاسبه می شود، گفت: تمامی کسورات برای زوجین دو ماه، فرزند اول سه ماه و فرزند دوم چهار ماه در نظر گرفته می شود و این کسورات به قوت خود باقی است.

این فرمانده فرجه با تاکید بر انجام بیش از 21 ماه خدمت سربازی گفت: کسانی که از ابتدا آبان ماه بیش از 21 ماه خدمت سربازی دارد که با مراجعه به واحدهای مربوطه در قسمت منابع انسانی می تواند مراحل تسویه حساب خود را انجام دهد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا