اخبار روز

وام مرمت بگیرید و بافت‌های فرسوده را نوسازی کنید/ جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، معاون وزیر راه اعلام کرد که تسهیلات مالی برای مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ساختمان‌های بافت‌های تاریخی در سراسر کشور فراهم شده است. این تسهیلات با نرخ سود ۲۳درصدی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

براساس تصویبی که در شورای پول و اعتبار به عمل آمده، سقف تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ساختمان‌های بافت‌های تاریخی در شهر‌های تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها به ترتیب ۳۶۰میلیون، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. دوره بازپرداخت هم حداکثر ۵ سال خواهد بود. این تسهیلات به صورت ودیعه مسکن قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال به بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

او ادامه داد: متقاضیان در دوره مرمت می توانند از تسهیلات سپرده مسکن برای اسکان موقت با سقف 100، 70 و 40 میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به صورت وام و بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند.

آیینی به عنوان مسئول دولت در امور تشویق به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، گام‌های انجام شده توسط دولت را برای ایجاد فرصت‌های مناسب برای مردم در این زمینه برشمرد. او به اهمیت سکونتگاه‌های پیرامون بافت‌های تاریخی نیز اشاره کرد. آیینی امیدوار است با انجام این اقدامات، نوسازی و تحول در بافت‌ها در سراسر کشور به سرعت شروع شود و بافت‌های تاریخی نیز با حفظ ارزش‌های تاریخی خود، به زیبایی و سلامت بازسازی شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا