اخبار روز

جزئیات پایانی دوره جدید کالابرگ

علیرضا عسگریان در پاسخ به این سوال که آیا طرح فجران کالابرگ تمدید می شود یا خیر، اظهار کرد: از آنجایی که این طرح نیازمند منابع زیادی است و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم گیری شود، بنابراین تا 10 روز آینده تصمیم گیری می شود. .

معاون رفاه و اقتصاد وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به جزئیات نهایی دوره جدید کالابرگ فجرانه اشاره کرد.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا عسگریان; معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو (ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه بی نظیر است. کشور و در زمینه تولید و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی یکی از بزرگترین مجموعه ها در زمینه صنعت و تجارت است و در بخش های مختلف صنعتی فعال است.

عسگریان گفت: شرکت های فعال در حوزه های دارویی، حمل و نقل و گردشگری داریم و هستیم.

وی با اشاره به میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی گفت: در صنعت داروسازی در تولید مواد اولیه و سایر داروهای تخصصی و عمومی بسیار موفق بوده ایم.

وی افزود: اداره کار نیز زیرگروه های اقتصادی و صنعتی گسترده ای دارد. در بخش پتروشیمی، بسیاری از خانواده وزارت کار از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید فعالیت می کنند. علاوه بر این، بزرگترین عملیات حمل و نقل در کشور در اختیار وزارت کار است. همچنین در صنعت داروسازی، راه آهن، ساختمان و سیمان در ایران اولین هستیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع پنج صندوق عمده کشور در وزارت کار مستقر هستند که تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهم ترین آنها هستند و شرکت های بزرگی هستند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است و بازار 30 کشور در حال تحلیل است. ما کشورهای اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خود هستیم. البته ما در آفریقا حضور ضعیفی داریم که باید به طور جدی آن را گسترش دهیم. امسال در حال انعقاد قراردادهای مهم با آفریقا هستیم. به عنوان مثال نخست وزیر زیمبابوه در ایران است و ما مذاکرات را آغاز کرده ایم. زیرا سطوحی برای کشت گسترده تنباکو در خارج از کشور وجود دارد.

معاون رفاه وزیر رفاه تاکید کرد: باید به سمتی برویم که بتوانیم در حوزه پزشکی تاثیر منطقه ای داشته باشیم. در زمینه پزشکی با کشورهای عراق، لبنان و ارمنستان همکاری جدی داشته ایم. سفر اخیر تجار ارمنی نشان داد که به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی، سیمان و مواد را به این کشور صادر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر دارویی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار صادر کنیم، پایگاه خود را در بازار جهانی کاملا حفظ خواهیم کرد.

معاون رفاهی و اقتصادی وزیر رفاه تاکید کرد: طرح فجران را داشتیم، یک طرح موثر سه ماهه که به طور متوسط ​​86 درصد در کشور مورد استقبال قرار گرفت. فجرانا هجدهم همین ماه به پایان می رسد و امیدواریم این طرح تمدید شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود، گفت: از آنجایی که این طرح نیازمند منابع زیادی است و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم گیری شود، بنابراین باید تا 10 روز آینده تصمیم گیری شود. صرف نظر از اینکه در صورت تغییر یا گسترش این طرح، پذیرش و اعداد استثنایی است. بزرگترین خرید قرن در این طرح انجام شد و امروز 1 میلیون و 700 هزار تن محصول در مدت زمان کوتاهی 11 قلم و 140 میلیون بسته غذایی توزیع شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا