اخبار روز

جزئیات و شرایط دریافت وام مورد نیاز برای بازنشستگان مقیم / کدام بازنشستگان واجد شرایط دریافت این وام هستند؟

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چند روز پیش با اشاره به افزایش میزان و سقف پرداخت وام در سال 1402 به 100 درصد نسبت به سال گذشته، گفت: امسال 460 هزار نفر برای پرداخت وام ضروری تا سقف 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده اند که مجموع وام صادر شده برای آنها 15 میلیارد تومان است.

این وام که واجد شرایط تسهیلات می باشد تا پایان سال جاری به این میزان پرداخت می شود و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت صندوق درخواست خود را ارسال کنند.

البته به گفته رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه قرعه کشی به این منظور انجام می شود و ماهانه 35 هزار نفر از این نهاد پرداخت می شود.

شرایط اعتبار

مبلغ وام 300.000.000 میلیون ریال بوده و صرفاً به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه ثبت سفارش درج شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی یا صلاحیت وام ندارد.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست پیش نویس حذف می شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که برای سال جاری سفارش تعمیر دریافت نکرده اند از ثبت نام خارج می شوند.

تنها یکی از وراث مسئول می تواند با رضایت سایر وراث مسئول از وام استفاده کند، بنابراین پس از ورود و پرکردن لینک «سامانه باند ورثه»، سایر وراث باید رضایت خود را برای پذیرش وام توسط متقاضی اعلام کنند.

لازم به ذکر است که برای تکمیل الزامات در سیستم تعهد ورثه، تعهدات متعددی الزامی است.

تنها زمانی که اطلاعات تکمیل و در سامانه تعهد وراث تایید شده باشد، درخواست متقاضی در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

در مورد تکلیف وراث صغیر نیز فقط از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.

به متقاضیان بازنشسته ای که به همراه سایر وراث برای برخورداری یکی از وراث متعهد از تسهیلات وام مورد نیاز، مطالبه حقوق تکلیفی علاوه بر حقوق بازنشستگی خود را مطالبه می کنند، توصیه می شود متقاضیان بازنشسته در اداره کل بازنشستگی خود ثبت نام کنند.

«مكلف» متقاضي كه علاوه بر تنها محتواي مالياتي از دفتر اول، محتواي مالياتي را نيز به همراه ساير وراث از دفتر دوم اخذ مي كند. توصیه می شود جهت ثبت نام یکی از وراث باقی مانده مشمول وظیفه در “اداره کل دوم” “مرتبط” متقاضی در “اداره کل اول” ثبت نام نمایند.

ارائه شماره دفتر بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه حقی برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی کند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، مدارک متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، مزایای سایر موسسات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی می شود. بر اساس میزان اعتبار تخصیصی بانک شرکت، «ذینفعان» مشخص و اسامی آنها در سامانه اعلام می شود.

بازنشستگان و شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط فوق درخواست وام مورد نیاز خود را ارائه کنند. با اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا