اخبار روز

جزئیات مهم نحوه انتقال سهام از متوفی به ورثه


به گزارش مانیبان، مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: در خصوص واگذاری سهام متوفی به وراث بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سال گذشته، انحصار وراثت سرمایه و سود سهام متوفی.

این مسئول افزود: بر این اساس یکی از وراثی که سجامی هستند با مدارک لازم. یکی شعب و کارگزاران منتخب بانکی مشورت کرده و مراحل لازم را انجام دهند.

مدارک لازم برای فرآیند انتقال سهام از متوفی به وراث

حاجیوند همچنین از مدارک مورد نیاز خبر داد: عکس کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه. همه وراث تعیین شده در انحصار وراثت اصل یا عکس برابر اصل انحصار وراثت متوفی و ​​در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در سند انحصار وراثت نیز قید شده است ارائه اصل یا رونوشت آن الزامی است. وصیت نامه اصلی به همراه عناصر فوق الذکر.

وی همچنین بیان کرد: تاکید می شود فرآیند واگذاری سهام متوفی به وراث بدون پرداخت هیچ مبلغی کاملا رایگان است و پرداخت سود سهام متوفی بین وراث زمانی انجام می شود که پرداخت عمومی داشته باشیم. برای سود سهام


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا