اخبار روز

جزئیات مصرف اینترنت و خط رایگان در مسیر پیاده روی اربعین


به گزارش مانیبان، امیر محمدزاده لاجوردی درباره استفاده از سیم کارت های عراقی و ایرانی در ایام زیارت اربعین توضیحاتی داد و گفت: قیمت سیم کارت های عراقی و ایرانی رقابتی است. قیمت اینترنت عراق در اربعین متفاوت است و ممکن است در برخی جاها ارزانتر و در برخی جاها گرانتر باشد. با نظارت شرکت زیرساخت و برقراری ارتباط مستقیم دو کشور از طریق سیم کارت ایرانی، استفاده از بله ایتا و روبیکا سرعت بهتری دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه تماس روبیکا در سیم کارت های همراه اول و ایرانسل رایگان است، افزود: سیم کارت های ایرانی دارای IP ایرانی هستند و محدودیتی برای دسترسی به بسترهای بانکی ایران وجود ندارد. در صورت استفاده از سیم کارت ایرانی، خرید بسته یا غیرفعال کردن استفاده رایگان از طریق اپلیکیشن اپراتور را پیشنهاد می کنم. روش های مختلفی برای خرید و فعال سازی بسته رومینگ وجود دارد که یکی از آنها #40*1* است.

ارائه اینترنت رایگان در مسیر اربعین

لاجوردی خاطرنشان کرد: همچنین در مرزهای زمینی کشور و نقاطی از مسیر نجف، کربلا و حسینه وای فای رایگان وجود دارد و افرادی که بسته اینترنت ندارند می توانند از اینترنت رایگان در این موکب ها استفاده کنند. البته تجربه نشان داده است که به دلیل شلوغی و محدودیت تجهیزات، تجربه کاربری این سرویس چندان مناسب نبوده است.

پرتاب بالون فضایی در مرز مهران

وی ادامه داد: بالن های سازمان فضایی نیز در مرز مهران پرتاب شد و زائران عزیز می توانند از اینترنت وای فای رایگان این بالن ها استفاده کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: زائران در صورت نداشتن اینترنت یا عدم پرداخت هزینه (البته باید پوشش ارتباطی داشته باشند) می توانند از سرویس رایگان اطلاع رسانی مکان اربعین اپلیکیشن بله (اندروید) استفاده کنند. نسخه). البته کاربران iOS نیز می توانند با شماره گیری *500*2 وضعیت خود را اعلام کنند یا وضعیت دیگران را مشاهده کنند.

وی ضمن بیان اینکه اگر زائران بخواهند از طریق مرز زمینی به عراق بروند، می توانند برای کاهش هزینه ها از اسنپ، ماکسیم یا سایر سکوهای مواصلاتی استفاده کنند، گفت: به عنوان مثال اگر 3 نفر با هم از میدان آزادی تهران با اسنپ تردد کنند هزینه دارد. هر نفر تقریبا ۸۱۵ هزار تومان برای رفتن به مهران کمتر از اتوبوس.

راه اندازی شماره سه رقمی 128 برای اولین بار / ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی کنسولی

وی در ادامه اعلام کرد: امسال برای اولین بار با کمک مسئولان عراقی شماره سه رقمی 128 در کشور عراق به صورت رایگان و با سیم کارت های عراقی و ایرانی قابل دسترسی است و پشتیبانی به سه زبان انجام می شود. : عربی، فارسی و انگلیسی.

خط تلفن 128 در امور زیر به زائران کمک می کند:

1- امور کنسولی: توسط خادمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و کنسولگری های تابعه در شهرهای مختلف جناب عالی.

2- مفقودین (کارکنان مفقودین): توسط خادمین افتخاری ستاد ارشاد زائر در شهرهای مختلف و از طریق الحسین.

3- امور پزشکی و بهداشتی: توسط مسئولین هلال احمر و پزشکان افتخاری


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا