اخبار روز

جزئیات ماجرای وام ازدواجی دهه شصتی‌ها چیست؟


وام در دهه‌های شصتی‌ها که انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده‌ی جمهوری از آن کشور هستند، تصور می‌کنند که گمان می‌کردند شامل این داستان‌ها متفاوت است و به برخی از زوج‌های جوان اختصاصی اختصاصی.

به گزارش بازتاب آنلاین؛ وام ۱۴۳ تتازگی دولت از تسهیلات تشویقی برای ازدواج دهه شصتی‌ها خبر داده است. تعداد و 550 هزار نفر از دختران آن مجرد باقی مانده‌اند، نظر منطقه بل روستایی در آن زیر 20 هزار نفر باشد. در این دو حالت است که میلیون تومان وام ازدواجی به ن واریز خواهد شد.

وام مشارکتی ازدواج دهه شصتی‌ها چه شرایطی دارد؟

2 ها به متولدان دهه شصتی تعلک یر ۲۰ هزار نفر باشند. وام مشارکتی شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ م ————- وام می‌شود.

در ضمن، سقف خریدات اقساطی جهیزیه برای هر یک از زوجین مقدار ۱ داده می شود. حداکثر مدت بازپرداخت آن هم 36 ماه تعیین شده است. داده شود.

البتا فت این وام محل. وام مشارکتی ازدواج دهه شصتی‌ها به افراد تعلق می‌گیرد که تارید دشان در بازه زمانی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ و تاریخ عقدشان از ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ باشد. در ضمن، مجرد بودن زوجین و دارا بودن حساب بانک مهر از دیگر شرایطی است که تا زوجهای دهه شصتی واجد آن‌ها، خبری از وام هم نیست.

چند نفر وام ازدواجی ازدواج کرده اند؟

شصتی‌ها بودند، اما از این رقم تنها وام بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این عده به معاونت روستایی معرفی شده اند. از بین واجدان شرایط هم ۵۰۰ زوج موفق شدند که وام را دریافت کنند. و حوصله سربر گزارش شده است.

البتس اط را ندارند و در نتیجه گرفتن وام منصرف شده اند.

وام ازدواج ۱۴۰۳ چه تفاوتی دارد؟

وقتی که وام ازدواجی دهه شصتی‌ها خیلی‌ها بود که هنوز در ازدواج باقی مانده‌اند، تصور می‌کردند که از آن‌ها می‌خواهند بسازند، غافل از این که قرار باشد این وام وام به هر شرایطی داده شود. مجموعه مشمول همان وام ازدواج ۱۴۰۳ می‌شو ند که شرح آن در بودجه سالانه آمده است. قانون بودجه تعیین کرده است که مبلغ وام ازدواج در سال جاری برای پسرانی ک زیر ۲۵ سال و دخترانی زیر ۲۳ سال ۳ میلیون تومان است. به مابقی ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این یعنی رقم وام ازدواج به ترتیب ۵۹ درصد و ۶۷ درصد رشد داشته است.

دریافت وام ازدواج هیچ گاه بیحاشیه نبوده است. نش ده است، همیشه نگران‌ها از ازدواج‌ها و اینکه در نهایت موفق به دریافت وام نشوند، وجود داشته باشد. بانک‌ها از دادن وام سرپیچی می‌کنند، چون سود این دستورات تکل مقدور نیست.

البتد اختی را که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، نادیده گرفت. این نهاد اعلام کرد تا دهم اردیبهشت ماه ماه در مجموع ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری داده شده است. در این بین سهم وام ازدواج ۴.۰۸۴ همت بوده است، انز رانی خود را کم کنیم، چون پرداخت وام رشد ۲۸ درصدی داشته است.

اما هرچقدر از بابت در صف ماندن برای دریافت وام ۱۴۰۳ وجود دارد، قرار نیست برای وام ازدواجی شصتی‌ها صفت تشکیل شود، هرچند زود قضاوت کنیم، چون اطلاعاتی از اعطای این وام ارائه نشده است، اما اما آنگونه که ی‌ماند، اجتماعی است. کش اورزان و بانک مهر بسته شده است، پوشش دهی همه زوجین دهه شصتی روستایی را دارد. حالا باید عملکرد دولت در اعطای این وام چگونه است و تا پایان سال چند دهه موفق به دریافت آن می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا