اخبار روز

جزئیات دقیق ۴۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سفر رئیس جمهور به کرمانشاه! | اطلاعات دقیق این خبر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که بودجه‌ای با ارزش چهار هزار و پانصد میلیارد تومان برای سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تعیین شده است.

عبدالوحید محمدی در گفتگویی با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه اظهار کرد که در بهار امسال رتبه بیکاری استان کرمانشاه هفت پله‌ی بهبود پیدا کرده است که این بهبود به دلیل ایجاد اشتغال و جذب سرمایه صورت گرفته است.

محمدی اضافه کرد که سرمایه گذاری تنها به معنی جذب سرمایه‌های بزرگ نیست و همچنین سرمایه خرد و منابع مالی دیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل، برای تأمین مالی پروژه‌های صنعتی کرمانشاه از طریق بورس نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که همه در دوران پس از انقلاب خدمت کرده اند، افزود: نقد عملکرد و عملکرد وجود دارد و باید نقد شود، اما نقطه ضعف کشور به ویژه در استان کرمانشاه این است. فقدان تبلیغات و اجرا

این مقام مسئول اذعان داشت: با وجود اینکه استان کرمانشاه بعد از خوزستان دومین استان موثر در عرصه جنگ اجباری است، اما امروزه نقش ویژه آن به خوبی تبیین نشده است، بنابراین استان کرمانشاه در حوزه رسانه ای و تبلیغاتی ضعیف است.

محمدی در خصوص عوامل موثر بر عدم سرمایه گذاری در استان گفت: آسیب پذیری های استان کرمانشاه را برجسته می کنیم که بر جذب سرمایه گذار تاثیر منفی می گذارد و همچنین منجر به خروج سرمایه کرمانشاه از استان می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه و بر اساس بررسی منابع مخارج بانکی و سطح درآمدی جمعیت استان کرمانشاه، مشخص شد که کل درآمدها داخل استان نیست و به بانک های خارج از استان منتقل می شود. . بستگی به فضایی که ایجاد می کنیم دارد، زیرا سرمایه گذار نگران امنیت است. اقتصاد به این امر اهمیت ویژه ای می دهد.

مقام مسئول اعلام کرده که در فصل گذشته، فضای کسب و کار در استان کرمانشاه با پنج رتبه بهبود، بهبود یافت. این پیشرفت، باعث تسهیل در سرمایه گذاری در این حوزه شد و مشکلات نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

درخصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، مقام مسئول اظهار داشته که بر اساس قانون موجود، بانک‌های دولتی موظفند ۸۰ درصد از منابع در اختیارشان را به عنوان تسهیلات پرداخت کنند. اما در استان کرمانشاه، بیش از ۱۰۰ درصد منابع این بانک‌ها به این هدف اختصاص یافته است. هرچند که قانون موجود برای بانک‌های دولتی برخی مشکلات را نیز دارد که قصد رفع آنها را داریم. به همین منظور، قصد داریم که بانک‌های خصوصی نیز موظف به پرداخت تسهیلات شوند.
مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، یک مسأله کلان است که نیازمند رفع آن در سطح ملی است، افزود که در حد توان خود سعی کردیم تا پرداخت‌ها را تسهیل کرده و منابع اضافی را به داخل استان جذب کنیم. به همین منظور، از منابع موجود در استان‌های برخوردار، به منظور توسعه و بهبود فضای کسب و کار در استان کرمانشاه استفاده کردیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا