اخبار روز

جزئیات جدید فروش سکه اربعین; قیمت دینار عراق مشخص شد.


به گزارش مانیبان، فروش ارز اربعین در بسترهای آفلاین توسط بانک های عملیاتی از امروز آغاز می شود. با توجه به تعطیلی ادارات دولتی و بانک ها از امروز، فروش حضوری نیز از فردا آغاز می شود.

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، قرار بود فروش سکه اربعین امسال از امروز یکشنبه هفتم آغاز شود. مرداد از 12 شهریور و از طریق 7 بانک آغاز می شود. اما با توجه به تعطیلی اضطراری ادارات دولتی و بانک ها امروز، روند آغاز فروش ارز اربعین با تغییراتی همراه بوده است.

با توجه به تعطیلی امروز بانک ها، فروش حضوری ارز اربعین با یک روز تاخیر مواجه شد و با توجه به افتتاح دفاتر در روز بعد، فروش ارز اربعین نیز به صورت حضوری در بانک های عملیاتی از تاریخ آغاز می شود. فردا .

اما از آنجایی که امسال بانک‌های عملیاتی تسهیلات فروش ارز اربعین را به صورت غیرحضوری فراهم کرده‌اند، متقاضیان می‌توانند از امروز از طریق پلتفرم‌های آفلاین معرفی‌شده توسط بانک‌ها و در زمان مشخص شده در بانک‌ها، فرآیند خرید ارز اربعین را به صورت حضوری انجام دهند. برای دریافت ارزش های خود و اقدام

فروش سکه اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود. از این رو سکه اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایران، 2007 شعبه و باجه پست بانک، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، به زائرین اربعین حسینی (ع) تقدیم می شود. 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان افتتاح می شود.

همچنین زائران می توانند از طریق 6 بستر فعال اقدام به خرید ارز کنند. بر این اساس از هفت بانک عرضه کننده ارز اربعین، چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب، زمینه را برای ارائه خدمات غیرشخصی به متقاضیان دریافت ارز اربعین از «روبیکا» بانک صادرات فراهم کرده اند. . ارائه خدمات آفلاین به متقاضیان دریافت ارز اربعین از طریق اپلیکیشن «سپینو» (آدرس: SEPINO.BSI.IR).

همچنین مقرر شده است که بانک پارسیان خدمات آفلاین ارائه ارز اربعین را از طریق پیام رسان های «آی گپ» ارائه کند که پس از تکمیل از طریق سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد. برجسته بودن است. بانک تجارت خدمات آفلاین خود را در این زمینه در سامانه این بانک ارائه خواهد کرد و متقاضیان می توانند از طریق سامانه بانک تجارت، نحوه دریافت این خدمات را پیگیری کنند. لازم به توضیح است بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات غیر حضوری ارائه نخواهد کرد.

واحد پول اربعین امسال نیز مانند سال گذشته دینار است. نرخ ارز بر اساس نرخ ارز و مرکز مبادلات طلای ایران خواهد بود و 7 بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک متولی فروش ارز هستند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی، فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی اربعین حسینی به ازای هر زائر حداکثر 200 هزار دینار عراقی با نرخ مبادله اسکناس مرکز مبادلات ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود. ضمناً دریافت کارمزد یا هزینه ای معادل ریالی ارز درخواستی (مطابق با نرخ مبادله ای مرکز مبادلاتی) از متقاضی ممنوع است.

بانک مرکزی تاکید کرد: دریافت این ارز تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد و زائران می توانند پس از بازگشت از سهمیه ارز مسافرتی 500 یورویی استفاده کنند.

کسب اطلاعات از بانک مرکزی از قیمت فروش دینار اربعین حکایت از آن دارد که زائران اربعین امسال می توانند دینار عراقی را با قیمتی بین 34 تا 35 تومان از بانک های عملیاتی دریافت کنند. بنابراین زائران اربعین برای دریافت سکه اربعین باید حدود ۷ میلیون تومان به عنوان هزینه پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی نیز با نوسانات روزانه همراه است و بنابراین نمی توان رقم دقیقی را به عنوان نرخ ثابت مبادله ای برای فروش ارز اربعین اعلام کرد.

متقاضیان خرید ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شود. ثبت نام در این سامانه از 26 تیرماه همزمان با اولین روز محرم الحرام آغاز شد.

ارز اربعین به افراد بالای 5 سال تعلق می گیرد و زائران برای دریافت ارز باید مدارک و گذرنامه داشته باشند. افراد بالای 18 سال باید سیم کارت داشته باشند.

مردم برای خرید ارز اربعین باید شخصاً به شعب خاصی از بانک های عملیاتی مراجعه کنند اما اعلام شده است که امسال نیازی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست.

در صورت خرید آنلاین ارز، متقاضیان پس از احراز هویت، مبلغ ریالی را واریز و با مراجعه به شعبه، ارز مورد نیاز خود را در همان روز دریافت می کنند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (در مورد زائران بین 5 تا 15 سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت اعتباری؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده خود برای خرید ارز اربعین به شعب بانک ها مراجعه کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا