اخبار روز

جزئیات جدید ترور شهید فخری زاده/ حدود 3 دقیقه طول کشید/ چه کسانی به عوامل دشمن اطلاعات دادند؟

3 سال پیش در چنین روزی در روز هفتم آذر در سال 1399 شهید محسن فخی زاده از دانشمندان سرافراز هسته ای و دفاعی کشورمان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

جزئیات این سوءقصد چه بود؟

یک روز پس از حادثه این حمله بزدلانه، خبرگزاری فارس جزئیات این حمله تروریستی را دریافت کرد.

به گزارش این خبرگزاری، خودروی ضد گلوله حامل شهید محسن فخری زاده و همسرش به همراه سه خودروی تیم حفاظت شهرستان رستمکلای مازندران صبح جمعه به سمت آبسرد دماوند حرکت کردند.

خودروی سرنشین تیم حفاظت چند کیلومتر قبل از محل حادثه اسکورت را ترک می کند تا هدف را بررسی و خنثی کند.

در این لحظه صدای ناشی از اصابت چندین گلوله به خودرو، دکتر را به وجد می آورد. توجه فخری زاده و ماشین را متوقف می کند. فخری زاده از خودرو پیاده شد و تصور کرد که این صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا مشکل در موتور خودرو است.

در این لحظه چندین گلوله از یک اسلحه اتوماتیک کنترل از راه دور از یک خودروی نیسان که در 150 متری خودروی شهید متوقف شده بود، شلیک شد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به کمر شهید اصابت کرد که منجر به قطع نخاع شد.

در این میان سرتیم از جنازه خود در برابر پیکر شهید و بسیاری دیگر محافظت می کند تیر به بدنش هم می خورد. لحظاتی بعد نیسان متوقف شده نیز منفجر می شود.

پیکر مجروح شهید به بیمارستان و از آنجا با بالگرد به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد که متأسفانه پس از مدتی جان باخت.

هیچ عامل انسانی در صحنه حضور نداشت

به گزارش خبرنگار فارس، در این عملیات که حدود سه دقیقه به طول انجامید، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشت و تیراندازی ها تنها با سلاح های خودکار انجام شد و به جز محافظ شهید مجروح، هیچ عامل دیگری در محل ترور نبود. در این حادثه یک نفر مجروح شد.

در همین راستا با بررسی هویت مالک خودروی نیسان مشخص شد که وی 19 فروردین بوده است آبان ماه سال جاری از کشور می آید.

استفاده از هوش مصنوعی برای ترور

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه چند روز پس از این ترور ناجوانمردانه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران درباره شهادت سردار فخری زاده گفت: 11 نفر از نیروهای امنیتی در کنار شهید فخری زاده و انفجار نیسان نیز برای از بین بردن نیروهای امنیتی بوده است.

وی همچنین تاکید می کند: در صحنه جنایت فردی نبود، در مجموع 13 نفر بودند تیر شلیک شد و همه از داخل نیسان شلیک شد و بقیه تیرها توسط محافظان شلیک شد. خودروی موجود در نیسان همچنین مجهز به سیستم هوشمند ماهواره ای است که بر روی شهید فخری زاده تمرکز دارد و از هوش مصنوعی استفاده می کند. سر ما حفاظت است تیر او را خوردند چون به شهید هجوم آورد. شهادت سردار فخری زاده بر اثر اصابت تیر به کمر و قطع نخاع بود.

سه دهه سوءقصد به فخری زاده

شهید محسن فخری زاده نزدیک به سه دهه در لیست تروریستی گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سال های اخیر، حملات تروریستی متعددی با هدف او کشف و خنثی شده است.

چه کسی اطلاعات شهید فخری زاده را به عوامل دشمن داده است؟

علیرضا اکبری، همکار سابق دبیرخانه شورای امنیت ملی که به اتهام جاسوسی دستگیر و اعدام شد، یکی از افرادی بود که اطلاعات شهید فخری زاده را به دشمن منتقل کرد.

افسران اطلاعاتی بریتانیا از این جاسوس بلندپایه اطلاعاتی در مورد دکتر دریافت کردند. فخری زاده.

مثلاً اکبری می گوید:

وقتی او پرسید که آیا شخصی مانند دکتر. فخری زاده می توانست در چنین پروژه ای شرکت کند، گفتم چرا نمی تواند؟

ماموران Mi6 با این سوال سه مشکل بسیار مهم را حل کردند. اولاً فردی به نام فخری زاده (وجود شهید فخری زاده به دلایل امنیتی تکذیب شده است)، دوم اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کند و ثالثاً در چه سطح عملکردی و علمی است.

اقدام دیگری که اکبری علیه امنیت ملی انجام داد افشای مقامات بلندپایه کشور بود که به مقامات عالی کشور دسترسی داشت و از سوی دیگر دشمن نیاز به نظارت و ترور مقامات عالی رتبه داشت. از همه چیز در مورد هویت آنها اطلاعات کسب کنید.

۲۱۹۲۱۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا