اخبار روز

جزئیات ثبت نام و قیمت محصولات ایران خودرو/سایت ثبت نام


طرح فروش سری محصولات ایران خودرو آغاز شده است. ایران خودرو در نظر دارد طی اولویت بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری، بخشی از ظرفیت تولید خود را تا پایان سال 1403 در قالب طرح فوق العاده و پیش فروش عرضه کند.

*خرید محصولات از طریق سایت www.ikcosales.ir.

این فراخوان شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانان و مشمولان طرح تعویض خودروی فرسوده می شود.

فرآیندهای این عرضه در دو مرحله انجام می شود.

– مرحله اول مجوز حساب و مسدود کردن مبلغ مشخص شده (برای متقاضیان عادی) و ثبت درخواست شرکت در تنظیمات اولویت می باشد.

– مرحله دوم پس از تعیین اولویت ها و شناسایی متقاضیان واجد شرایط است که با دعوت از شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می شود.

طبق ضوابط تا زمان اولویت بندی و اعلام تا 50 درصد قیمت خودرو باید در حساب بانکی متقاضی مسدود شود. بر این اساس مبلغ بلوکه شده در این طرح 230 میلیون تومان است. (الزام نمایندگی و مسدود کردن حساب فقط برای متقاضیان عادی است.)

الف- مبلغ اعلام شده در این آگهی با درخواست متقاضی به صورت اینترنتی یا حضوری نزد بانک های عامل به ذینفع شرکت ایران خودرو در حساب کاربری وی مسدود می شود. متقاضی در هر زمان می تواند با اعلام برداشت، بلوک را لغو و وجه را برداشت کند، بنابراین شرکت در اولویت بندی منوط به موجود بودن وجه در حساب تا زمان انجام اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت، بدون نیاز به مراجعه به بانک می توان پول را بلوکه کرد و متقاضی می تواند مبلغ را برداشت کند.

ب- وجوه مسدود شده به هیچ وجه قابل استفاده ایران خودرو نبوده و صرفاً جهت تضمین در دسترس بودن خریدار و اجتناب از حضور واسطه ها تهیه شده است.

ج- پس از پایان مهلت مقرر (به منظور رفاه حال مردم) در صورتی که تعداد درخواست های ثبت شده بیش از ظرفیت تامین باشد، اولویت بندی با نظارت دستگاه های مربوطه تعیین و نتایج از طریق پیامک و سایت ایران اطلاع رسانی خواهد شد. شرکت خودرو خواهد بود تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت بندی متقاضیان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 می باشد.

د- پس از نمايندگي حساب و ثبت درخواست خريد خودرو در سايت و اعلام نهايي اصلاح و اولويت بندي، متقاضياني كه اولويت آنها بالاتر از ظرفيت توليد بوده و خارج از صف تشكيل شده با اولويت هاي اعلام شده باشند، حذف و مراحل انجام كار. می تواند ادامه دهد. . نخواهد داشت

ه- ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد ایران خودرو تنها پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی در مرحله دوم از طریق تماس با ایران می باشد. خودرو. و ثبت نام را تمام کنید، قرارداد ببندید و پول را واریز کنید. با هزینه شرکت ایران خودرو تشکیل می شود.

شرایط عمومی برای متقاضیان عادی به شرح زیر است:

*حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

*دارای گواهینامه رانندگی (در صورت اطلاع از تغییر دستورالعمل پس گرفته می شود).

*متقاضیانی که در 48 ماه گذشته از شرکت های ایران خودرو و سایپا و یا در 24 ماه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی خودرو خریداری کرده و این شرکت ها به نام خود فاکتور فروش صادر کرده اند، مجاز به شرکت در این طرح نیستند و در صورت ثبت نام. یک درخواست خرید، خرید شما حذف خواهد شد.

متقاضیانی که ثبت نام فعال دارند نمی توانند ثبت نام و خودرو خریداری کنند. (افرادی که دارای پلانتری فعال بوده و عمر مفید وسیله نقلیه موضوع ثبت نام بیش از پنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنی هستند).

*انتقال امتیاز یا اولویت اعلام شده به هر شکلی ممنوع بوده و امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

** متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانان مشمول هیچ یک از شرایط فوق نمی باشند و فقط باید فرزند دوم یا بعدی را در تاریخ 24/08/1300 به دنیا بیاورند. اگر تعداد تقاضا بیشتر از ظرفیت عرضه باشد، اولویت با مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکت های خودروسازی خودرو دریافت نکرده اند. (توجه: ثبت نام در این طرح فقط برای مادران واجد شرایط مجاز است.)

**متقاضیان طرح تعویض خودروهای فرسوده (نه تاکسی) مشمول هیچ یک از شرایط فوق (به استثنای بند شش: شرط ممنوعیت اشخاص حقوقی) نیستند و فقط باید به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده مراجعه کنند WWW.NNHK.IR قبل از ثبت اپلیکیشن و ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی مستعمل. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح منقضی شده، ثبت سفارش خرید فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مدت مقرر امکان پذیر خواهد بود.

1- با توجه به تاخیر در هماهنگی های لازم بین برخی از بانک های عامل و سامانه در تهیه بستر حساب های نیابتی و مسدود شدن حساب در روز اول (یکشنبه 21/05/1303)، بدین وسیله به منظور اعطای یکسان به کلیه متقاضیان. فرصت، مهلت تعیین شده برای اختیار بستن و انسداد حساب را می توان با افزودن یک روز از روز یکشنبه 21/05/1303 به پایان ساعت 24 روز یکشنبه 28/05/1303 در بانک های عملیاتی انجام داد. از این حیث مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از روز چهارشنبه مورخ 24/05/1303 لغایت روز پنجشنبه 1303/06/01 می باشد. در خصوص متقاضیان طرح فرسوده، مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۲۸/۵/۱۳۰۳ می باشد.

2. انتقال اطلاعات حساب های نیابتی و مسدود شدن کامل وجوه توسط بانک ها در خصوص متقاضیان عادی و اطلاعات متقاضیان طرح خرج شده از سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) حداکثر 48 تا 72 ساعت به طول می انجامد. ) بنابراین متقاضیان باید حداقل 72 ساعت پس از مسدود شدن حساب به سامانه ikcosales.ir مراجعه کرده و یا اطلاعات خود را در سایت ستاد تمدید ثبت نام کنند. ایران خودرو مسئولیتی در قبال عدم ثبت یا انتقال اطلاعات متقاضیان از سایر مراجع ندارد.

3. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانان مشمول ملاک عدم خرید طرح های عادی در 48 ماه گذشته و نداشتن پلاک فعال نمی باشند لذا بر اساس قانون مذکور مادران مشمول این قانون افرادی که قبلا از آن استفاده کرده اند حق انتخاب خودروی ایرانی را دارند. بر اساس این قانون افرادی که از خودروسازان خودرو دریافت کرده اند در این طرح امکان دریافت مجدد خودرو را ندارند و در صورت ثبت درخواست جدید مشمول اولویت بندی نمی شوند.

4. انتقال اولویت یا امتیازات اعلام شده به هر نحو ممنوع است و در مرحله ثبت درخواست و امتیاز اولویت بندی نیز اختیاراتی صادر نمی شود.

5. در خصوص متقاضیان عادی، مبلغ اعلام شده در این اطلاعیه به درخواست خود و به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک های عملیاتی به نفع شرکت ایران خودرو در حساب متقاضی مسدود خواهد شد. در صورت لزوم، متقاضی می تواند با اعلام برداشت، بلوک را حذف و وجه را برداشت کند، اما مشارکت در اولویت بندی منوط به وجود وجه در حساب تا زمان انجام اولویت بندی خواهد بود و کاهش یا برداشت موجودی به معنای خروج از فرآیند اولویت بندی است. در نظر گرفته شده است

6. پس از اعلام نتایج اولویت بندی، انسداد وجوه بدون نیاز به مراجعه متقاضی به بانک رفع و وجوه مربوطه برداشت خواهد شد.

7. ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد ایران خودرو تنها پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با. فراخوان و تکمیل ایران خودرو ثبت، انعقاد قرارداد و سپرده گذاری. پرداخت به حساب ایران خودرو از طریق سایت فروش آنلاین ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir انجام می شود.

8. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت بندی متقاضیان جزء ظرفیت تولید ایران خودرو تا پایان سال 1403 می باشد، لذا متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و خارج از صف تشکیل شده با توجه به اولویت های اعلام شده باشند، حذف گردیده اند. و قادر به ادامه روند نخواهد بود.

9. دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به خودروهای موجود اعلام شده در آگهی شماره یک شامل پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و گروه محصولات ری جدید اضافه شدند.

نام خودرو، قیمت کارخانه، قیمت بازار.

پژو 207 موتور tu3 458 میلیون و 418 هزار تومان 604 میلیون تومان

پژو 207 با موتور tu5 471 میلیون و 528 هزار تومان 683 میلیون تومان

موجودی 586 میلیون و 932 هزار تومان 760 میلیون تومان

تار اتوماتیک 689 میلیون و 309 هزار تومان 926 میلیون تومان

رانا پلاس 461 میلیون و 800 هزار تومان 603 میلیون تومان

سورن پلاس بنزین 469 میلیون و 300 هزار تومان 598 میلیون تومان

هایما S5 1 میلیارد و 170 میلیون و 669 هزار تومان 1 میلیارد و 480 میلیون تومان

هایما S7 1 میلیارد و 190 میلیون و 664 هزار تومان 1 میلیارد و 589 میلیون تومان

هایما

1 میلیارد و 130 میلیون تومان

FAW Bestune NIGHT

GRE 1 میلیارد و 213 میلیون تومان 1 میلیارد و 460 میلیون تومان

متقاضیان خرید خودروهای برقی نیازی به افتتاح حساب پروکسی و مسدود کردن مبلغ تعیین شده ندارند. ضمناً مشمول معیار عدم خرید در 48 ماه گذشته در طرح های عادی و نداشتن ثبت نام فعال نیستند، بلکه هر کد ملی فقط امکان ثبت درخواست دستگاه خودروی برقی را خواهد داشت. در صورتی که تعداد درخواست ها بیشتر از تعداد پیشنهاد باشد، اولویت ها بر اساس میزان ظرفیت پیشنهاد تعیین شده و به متقاضی اطلاع داده می شود.

10. عکس ها و مشخصات کلی محصولات در سامانه ikcosales.ir و قیمت مصوب فروش در سایت ایران خودرو قابل مشاهده است.

11. اطلاعات خودرو در دسترس عموم در سیستم گنجانده شده است. لذا مشخصات نهایی و کامل خودروی قابل واگذاری در مرحله دوم و در زمان فراخوان و انعقاد قرارداد به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

12. علاوه بر بانک های عملیاتی اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل بانک های تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و بانک های آینده، قرض الحسنه. مهر ایران، ملی، کاپیتال، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دیگردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری سازمان ملل نیز به فهرست بانک های عامل اضافه شده اند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا