اخبار روز

جزئیات تغییرات اجرای طرح ترافیک تهران


به گزارش مانیبان، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در خصوص زمان اجرای طرح ترافیک ضمن تغییر ساعت کاری ادارات بر اساس مصوبه هیئت حاکمه توضیحاتی ارائه کرد.

شهریار افندی زاده با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات از 24 خرداد تا 24 شهریور 1403 از ساعت 6 صبح تا 13 بعد از ظهر، گفت: با توجه به تغییرات اعمال شده توسط دولت، اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از ساعت 6:30 الی 18:00 بوده و تغییری نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به آمار تردد روزانه در پایتخت افزود: آمار روزانه در شهر تهران حدود 20 میلیون سفر است که حدود 43 درصد آن سفرهای تجاری و حدود 18 درصد است. آموزشی سفرها به خودشان اختصاص دارد.

افندی زاده با بیان اینکه بیشتر این سفرها در ساعات اوج صبحگاهی به صورت همزمان انجام می شود، ادامه داد: سفرهای آموزشی که حدود 60 درصد از 18 درصد سفرهای آموزشی را تشکیل می دهد که ممکن است به دلیل تعطیلی مدارس 10 درصد کاهش یابد. و همچنین با توجه به تغییر ساعات اداری می توان بیان کرد که نسبت سفرهای کارکنان در بخش دولتی و دولتی که حدود 20 درصد از کل سفرهای کاری را شامل می شود با اجرای طرح تغییر ساعت اداری. ساعت، با توجه به جابجایی سفرهای کاری کاهش حدود 9٪.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به کاهش همزمان سفرهای تحصیلی دانش آموزان افزود: پیش بینی می شود در ساعت پیک صبحگاهی بار ترافیکی صبح نسبت به مدت قبل 20 درصد کاهش یابد. در اجرای طرح اصلاح ساعت کاری ادارات و مدارس تعطیل و این درصد کاهش به ساعات دیگر شبانه روز منتقل و یا حذف می شود.

افندی زاده تصریح کرد: با ارزیابی مثبت بر ترافیک طرح تغییر ساعت کاری ادارات، کارکنان دولتی و نهادهای عمومی که در حال حاضر بین ساعت 7:30 تا 8:30 صبح وارد محدوده شده و از منطقه خارج شدند. حوالی ساعت 16 و 30 دقیقه مجبور به پرداخت هزینه طرح ترانزیت در ساعات اوج بار شدند و با اجرای طرح مذکور با توجه به ورود به خارج از طرح و خروج در ساعات غیر پیک، شرایط مساعدتر خواهد شد. برای این افراد از لحاظ پرداخت کرایه ایجاد شده است و این امکان را به آنها می دهد تا با هزینه کمتری نسبت به گذشته سفر کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه اصلی مدیریت شهری تقویت ناوگان و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان است، گفت: با اجرای طرح تغییر جدول کاری ادارات، هزینه های کارکنان اداری هزینه می شود. برای طرح ترانزیت افزایش نخواهد یافت.

افندی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در اولین روزهای اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، حجم ترافیک و پارامترهای مختلف ترافیکی شهر تهران رصد و کنترل می شود و در صورت نیاز و نیاز تغییر در ساعات اجرای طرح ترافیک تصمیمات لازم به طور قطع از طریق شورای حمل و نقل و ترافیک تهران اتخاذ خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این تصمیم موجب بهبود توزیع بار ترافیکی در ساعات اوج ترافیک شود. شرایط بهتر از قبل خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا