اخبار روز

میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن اعلام شد/جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن در سال 1402 را اعلام کرد. وام 4 دهکی در طرح نهضت ملی مسکن به 2.5 میلیون تومان رسید. بر اساس برنامه ریزی های دولت سیزدهم برای اسکان اقشار کم درآمد، میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن اعلام شد.

دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش هزینه برای اقشار مستضعف، نرخ سود وام های بانکی را 400 و 300 میلیون تومانی دهک‌های یک تا چهار در این طرح را با سود ۲ درصد تعیین کرد که اقدامی برای خانه‌دار‌شدن اقشار کم‌درآمد است.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته اعلام کرد:در شورای عالی مسکن با حمایت رییس جمهور ۴۰۰ میلیون تومان وام نهضت ملی مسکن، ۱۵ ساله با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا چهارم متقاضی تخصیص یافت.

وی افزود:۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله به دهک‌های سوم و چهارم با سود دو درصد برای احداث مسکن در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل رایگان بودن آن در طرح نهضت ملی مسکن، اگر برای ساخت یک واحد 70 متری در صورتی که در هر متر مربع حدود 10 میلیون تومان هزینه شود، حدود 700 میلیون تومان پول نیاز است.

از سوی دیگر، بخش بزرگی از مشکل طبقات مستضعف این بود که نمی‌توانستند سهمی را که با آنها مطابقت دارد، بپردازند، به همین دلیل دولت با نگاه همبستگی، علاوه بر اعطای زمین رایگان، در شورای عالی مسکن پرداخت این میزان تسهیلات را به سود ۲ درصد را تصویب کرد.

این در حالی است که اگر مبلغ اقساط این وام را بر اساس پرداخت به صورت ساده محاسبه کنیم، مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات 400 میلیون تومان با سود 2 درصد و بازپرداخت 15 ساله آن تقریباً 2 میلیون و 500 هزار تومان است. .

مجموع بازپرداخت این خط معادل 463 میلیون تومان خواهد بود یعنی سود این وام معادل 63 میلیون و 300 هزار تومان است.

ضمناً مبلغ پرداخت ماهانه وام 300 میلیون تومانی با سود 2 درصد تقریباً یک میلیون و 930 هزار تومان و کل بازپرداخت 347 میلیون تومان خواهد بود که کل سود این تسهیلات تقریباً 47 میلیون تومان است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا