اخبار روز

جزئیات افزایش یارانه 1403/پیوست


به گزارش مانیبان، اگرچه تقدیم لایحه بودجه 1403 به شورای اسلامی شهر حکایت از افزایش 15 درصدی منابع هدفمندی یارانه ها دارد، اما این سوال در ذهن مشمولان یارانه ایجاد شده است که آیا میزان یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی باعث افزایش یارانه ها می شود. به همان میزان افزایش یابد یا خیر.

بر اساس این گزارش؛ منابع اختصاص یارانه در لایحه بودجه 1403 با افزایش 15 درصدی به 758 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که منابع یارانه پیش بینی شده در بودجه سال گذشته حدود 659 میلیارد تومان بوده است. این افزایش می تواند به این معنا باشد که یک خانواده 3 نفره در سال 1403 1380 هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، یارانه نقدی فروردین 1403 طبق موعد واریز ماه های قبل پرداخت شد و شارژ سومین 220 هزار تومان هم 18 بود. فروردین مانند ماه های گذشته انجام شد.

همزمان با اجرای طرح فهرست محصولات الکترونیکی، شهروندان سوالات متعددی را مطرح کردند، به همین دلیل وزارت رفاه اجتماعی به برخی سوالات احتمالی شهروندان از جمله “آیا یارانه نقدی حذف می شود؟” پاسخ داد. یا “برای ثبت نام بازماندگان برای دریافت یارانه چه کنیم؟” انجام داده است.

در بسیاری از کشورها، دولت ها از برنامه های یارانه نقدی برای کمک به افراد کم درآمد استفاده می کنند. یارانه نقدی پرداختی مستقیم از سوی دولت به دریافت کننده به صورت نقدی یا از طریق کارت های بانکی است. این برنامه ها برای کاهش فقر و تشویق به استفاده بهینه از منابع جامعه استفاده می شود.

بسیاری از این برنامه ها تمایل به پذیرش محدود دارند و تحت شرایط و دستورالعمل های خاصی برای رسیدن به هدف مورد نظر تعیین می شوند. این برنامه های یارانه نقدی اغلب به عنوان حمایت مالی برای کسانی عمل می کند که به دلیل شرایط اقتصادی به کمک نیاز دارند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا