اخبار روز

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای جذب دانشجویان به عنوان معلم!/ جزئیات این خبر مهم

دانشجویان ۴ رشته دانشگاه قم، میتوانند جذب آموزش و پرورش شوند.

به گزارش پی ام آپ، مدیر آموزش دانشگاه قم اظهار کرد: دانشجویان در ۴ رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی ابتدا توسط دانشگاه قبول شده، سپس به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

مدیر آموزش دانشگاه قم اظهار کرد: داوطلبانی که در یکی از رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی در دانشگاه قم قبول و مشغول به تحصیل می‌شوند، پس از انتخاب و پذیرش از سمت دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

دکتر محمود محمودی با اشاره به اینکه دانشگاه قم در هفت دانشکده دانشجو می پذیرد، گفت: این دانشکده ها شامل حقوق، فنی و مهندسی، ادبیات، الهیات، مدیریت، علوم پایه و پردیس و مجازی است.

وی افزود: برای داوطلبانی که دانشگاه قم را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، ما تسهیلات فراوانی فراهم کرده‌ایم و یک محیط علمی مناسب در زمینه آموزش، پژوهش و آزمایشگاهی را فراهم ساخته‌ایم تا دانشجویان بتوانند با آرامش در دانشگاه قم تحصیل کنند.

مدیر آموزش دانشگاه قم با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه قم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برجسته کشور و برخی از آنها جزء ۲ درصد برتر از نظر ارجاعات علمی هستند، بیان کرد: با توجه به این مزایا و بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات مذکور، توصیه می‌شود که داوطلبان برای ادامه تحصیل، دانشگاه قم را انتخاب کنند.

وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه قم را دارند، گفت: با هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه قم و بنیاد ملی نخبگان استان، داوطلبانی که رتبه زیر 2000 در آزمون سراسری را کسب کنند، در صورت قبولی در تعدادی از رشته های خاص، آن ها را دریافت می کنند. می توانند بورسیه صنعتی بگیرند و از تسهیلات این بورسیه استفاده کنند. ضمناً این داوطلبان می توانند از تجهیزات و امکانات دانشگاه قم در زمینه های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی بازدید کرده و در زمان انتخاب رشته به دانشگاه مراجعه کنند.

مدیر آموزش دانشگاه قم افزود: بورسیه صنعتی به این صورت است که پس از انعقاد قرارداد با شرکت مربوطه، ماهانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط به شرح فوق پرداخت می شود. همچنین این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در همان شرکت صنعتی مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که بورسیه های صنعتی می گیرند باید برای آموزش عملی در طول تحصیل ساعات مشخصی را در این مراکز صنعتی حاضر کنند. داوطلبان می توانند برای اطلاع از جزئیات این بورسیه صنعت به اطلاعیه کاملی که در این خصوص منتشر می شود مراجعه کنند. ، بازدید کنید.

محمودی در خصوص پذیرش دانشجوی مشترک با دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه قم در چهار رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی دانشجوی مشترک با دانشگاه فرهنگیان می پذیرد.

وی گفت: داوطلبانی که دانشگاه قم را در یکی از این چهار رشته انتخاب می کنند، پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه قم، حداقل 4 سال و نیم و حداکثر 6 سال و نیم در دانشگاه قم تحصیل کرده اند. دانشگاه فرهنگیان به عنوان استاد در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند.

محمودی افزود: فقط دانشجویان برتر امکان استخدام را دارند و جزئیات این موضوع به زودی اعلام خواهد شد. علاوه بر این، تحصیل در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای تمامی داوطلبان آزمون سراسری در دانشگاه قم قابل دستیابی است.

مدیر آموزش دانشگاه قم گفت: داوطلبان که رتبه‌بندی تا ۱ هزار و بیش از ۱ هزار تا ۲ هزار را کسب کرده و دانشگاه قم را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم با دریافت تسهیلات مالی کمک آموزشی از دانشگاه قم بهره‌مند خواهند شد. این کمک‌های مالی با مقادیر متفاوت و بر اساس رتبه برتری دانشجویان در نظر گرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: به داوطلبان آزمون سراسری به ویژه داوطلبان مقیم استان قم که دارای رتبه برتر هستند، توصیه می شود با توجه به امکاناتی که دانشگاه قم در اختیار آنها قرار داده است، این دانشگاه را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه دانشگاه قم از نظر پژوهشی غنی از منابع علمی بوده و کتابخانه دیجیتال آن نیز فعال است و همچنین دارای شبکه اینترنت پرسرعت برای پژوهش است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا