به چه کسانی وام برای خوداشتغالی تعلق می گیرد؟

وام خوداشتغالی برای افرادی در نظر گرفته شده است که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. مشاغل واجد شرایط برای دریافت وام شامل مشاغل خصوصی، مشاغل روستایی و زنان سرپرست خانوار است. مشاغلی از قبیل قالی بافی، قالی بافی، پوشاک، چرم سازی، تولید محصولات نمدی، پارچه بافی، پوشش فرش، نخ ریسی، جواهرسازی، خیمه کاری، معرق کاری، حکاکی فلزات، قلم زنی و برش و برش سبوس دار. سنگ ها در گروه مشاغل خانگی قرار می گیرند.

مشاغلی مانند فعالیت های کشاورزی، صنایع دستی، محصولات خانگی، پرورش ماهی، تولید میوه خشک، مرغداری و دامداری نیز می توانند برای دریافت وام خوداشتغالی اقدام کنند.

همچنین فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی و کالج و یا دارای مدرک کار و دانش می توانند وام کارآفرینی دریافت کنند.

جزئیات نحوه دریافت وام خوداشتغالی از بانک سپه

مبلغ پرداختی بانک حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 150 میلیون تومان است. این مبلغ برای کارفرمایان می تواند تا 300 میلیون تومان هم برسد.

متقاضیان برای دریافت وام خوداشتغالی ملزم به توقف پیش پرداخت نیستند. همچنین نرخ سود وام بانکی چهار درصد محاسبه شد و وام گیرنده موظف است ظرف مدت 84 ماه نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کند.

اطلاعات کامل بازپرداخت وام 150 میلیون تومانی خوداشتغالی بانک سپه

متقاضیانی که موفق به دریافت وام 150 میلیون تومانی می شوند باید ماهانه دو میلیون و 50 هزار تومان به بانک پرداخت کنند. مدت بازپرداخت تسهیلات 84 ماهه است و در پایان این 84 ماه وام گیرنده مبلغ 172 میلیون و 286 هزار تومان به بانک پرداخت می کند. با این حساب کل مبلغ سود وام 22 میلیون و 226 هزار تومان است. در صورت نکول وام گیرنده در بازپرداخت وام، تسهیلات با نرخ سپرده 12 درصد اخذ می شود./تجارت نیوز

ثبت نام وام بازنشستگی تنها در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید:

بر روی “پرتال خدمات الکترونیک” در بالای وب سایت کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه در قسمت تسهیلات مالی بر روی قسمت وام ضروری کلیک کنید.

این کلیک شما را به صفحه جدیدی می برد که در آن همه شرایط وام ذکر شده است. این شرایط را به طور کامل بخوانید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

اگر قبلاً در این وب سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس این را با کد کشور و شماره تلفن همراه (به نام خود) وارد کنید. سه راه برای دسترسی به پنل شخصی شما وجود دارد: رمز عبور ثابت، احراز هویت دو مرحله ای و احراز هویت سه مرحله ای.

پس از ورود به بخش کاربری خود، باید دوباره روی گزینه “وام ضروری” کلیک کنید. اکنون اطلاعات خود را به عنوان متقاضی وارد کرده و ثبت نام کنید. اگر یکی اگر وارث هستید، اطلاعات مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود.

پس از ثبت نام باید منتظر اعلام نتایج و صلاحیت باشید. با توجه به تعداد متقاضیان و اولویت آنها، اعتبار مستمری لازم به صورت مرحله ای پرداخت می شود. شما می توانید از نتیجه درخواست وام در منطقه کاربری خود مطلع شوید.

گاهی بانک ها وجوه لازم را برای بازپرداخت وام دارند و این مبلغ به سرعت پرداخت می شود، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد. مثلاً در سال 1402 سری اول قرض الحسنه روز سوم خرداد برای مستمری بگیران واریز می شود.

وام

شرایط ثبت وام مسکن بدون بهره

افرادی که واجد شرایط کمک خرید خانه در ایران هستند معمولاً دارای شرایط و ضوابط خاصی هستند. این معیارها می تواند شامل وضعیت اقتصادی، اجتماعی و شغلی افراد باشد.

افرادی که واجد شرایط کمک خرید خانه در ایران هستند معمولاً دارای شرایط و ضوابط خاصی هستند. این معیارها می تواند شامل وضعیت اقتصادی، اجتماعی و شغلی فرد باشد.

برخی از این گروه ها عبارتند از:

خانواده های کم درآمد: افرادی که درآمد پایینی دارند و توان خرید مسکن را ندارند اغلب تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار می گیرند و از یارانه مسکن بهره مند می شوند.

افراد بی خانمان یا بدسرپرست: افرادی که به عنوان بی خانمان یا بدسرپرست شناخته می شوند، واجد شرایط دریافت مسکن از سازمان های حمایتی هستند.

زوج‌های جوان: در برخی از برنامه‌های دولتی مانند طرح‌های مسکن ملی یا مسکن مهر، زوج‌های جوان در هنگام خرید مسکن مشمول کمک‌های ویژه و یارانه می‌شوند. این کمک ها می تواند به شکل وام های کم بهره یا زمین رایگان باشد.

نخبگان و استعدادهای برتر: افرادی که دستاوردهای برجسته ای در زمینه های علمی، فرهنگی یا ورزشی دارند، گاه از سوی دولت یا نهادهای وابسته به بنیاد ملی نخبگان در تامین مسکن مورد حمایت قرار می گیرند.

افراد دارای معلولیت: افراد دارای معلولیتی که توسط انجمن بهزیستی بیمه شده اند در هنگام خرید مسکن مشمول کمک هستند.

کارمندان دولت و بازنشستگان: برخی از کارمندان و بازنشستگان دولت از گزینه های مسکن ویژه بهره مند می شوند. این تسهیلات می تواند شامل وام های کم بهره یا یارانه مسکن باشد.

کارگران و اقشار آسیب پذیر: در برخی موارد دولت برای گروه های آسیب پذیر از جمله کارگران مسکن فراهم می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما