طرح جدید حمل و نقل، طرح‌های اصلی حمل‌ونقل و طرح‌های کاهش آلودگی هوا را ادغام می‌کند و ممکن است از دامنه آن کاسته شود، زیرا هرچه دامنه این طرح را بیشتر کنیم، ساکنی در مرکز تهران وجود نخواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح وضعیت فعلی تصویب و زمان اجرای طرح ترافیک جدید شهر تهران گفت: واقعیت این است که اجرای 2 طرح ترافیک فعلی و کاهش آلودگی هوا منجر به شب‌های مرده در مناطقی شد که به مرکز شهر تهران تبدیل شده و از طرفی مرکز پایتخت را شبیه شهر ارواح و متروکه کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه وقوع این پدیده به دلیل برخورد با این منطقه است که سال‌ها متوالی داشته‌ایم، گفت: اکثر شرکت‌ها و مراکز اداری پایتخت در این بخش فعال هستند و برای بیشتر در طول دوره تصدی آنها، تغییر در طرح های ترافیکی لازم است

هرمزی اجرای طرح جدید حمل و نقل را برای برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی ضروری دانست و تاکید کرد: برقی‌سازی قطعا تا سال آینده اتفاق می‌افتد و البته سنگ‌های زیادی نیز در این راه ریخته شده است.

معاون حمل و نقل شهر تهران با بیان اینکه مدل خودروهای برقی وارداتی را انتخاب و با چینی ها قرارداد منعقد کرده ایم، گفت: خرید 2 هزار اتوبوس برقی 12 متری، 10 هزار تاکسی، 10 هزار وانت و 100 هزار موتورسیکلت برقی با … چینی نهایی است و امیدواریم تا عصر عید تعداد قابل توجهی از آنها در خیابان های شهر باشد.

وی یادآور شد: با این سرعت برق رسانی، یکی یکی از خواسته های ما تغییر طرح ترافیک است و مانند پاریس و پکن باید خودروهای برقی در دایره طرح ترافیک تردد کنند و خودروهای معمولی نیز با ضریب جبرانی مضاعف تردد کنند.

هرمزی گفت: در طرح جدید حمل و نقل، طرح های اصلی حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا ادغام می شود و ممکن است از دامنه آن کاسته شود، زیرا هرچه دامنه این طرح را بیشتر کنیم، مرکز تهران در شب خالی و مرده تر می شود. .

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما