جواد اردکانی نویسنده و کارگردان درباره شهادت سید حسن نصرالله گفت: این حادثه ضایعه دردناکی برای محور مقاومت و جهان اسلام است. با نگاهی تاریخی به گذشته بزرگان دین و کشورمان می توان فهمید که در جنگ همیشه شهادت است و شهادت موجب رشد و تقویت جبهه حق می شود.

به گزارش ایرنا، این کارگردان به نقش رسانه ها و سینماگران در این زمینه اشاره کرد و افزود: وظیفه رسانه ها در میان مدت و بلندمدت به ویژه در جنگ با رژیم صهیونیستی این است که این جنایات را با زبان هنر به تصویر بکشند. و به مردم در سراسر جهان از زوایای مختلف. وظیفه کوتاه مدت فیلمسازان این است که نگذارند روحیه ناامیدی و شکست در بین مردم و جبهه مقاومت شکل بگیرد. زیرا ایجاد این روح خطرناکتر از واقعه واقعی است.

وی ادامه داد: وظیفه کوتاه مدت فیلمسازان این است که این روزها مراقب باشند و نگذارند روحیه ناامیدی و شکست در بین مردم و جبهه مقاومت شکل بگیرد. زیرا ایجاد این روحیه خطرناکتر از واقعه واقعی است.

اردکانی سینما را رسانه ای مناسب برای به تصویر کشیدن زندگی سران جبهه مقاومت دانست و گفت: سینمای ایران به شرطی می تواند این گونه فیلم بسازد که اراده واقعی بین کارگردانان و هنرمندان وجود داشته باشد. وصیتی که سالهاست ندیده ایم.

وی بیان کرد: اگر این اراده در بین هنرمندان وجود داشته باشد در بین مدیران اصلا وجود ندارد. حضور اندکی که از نظر رسانه ای و هنری در جهان اسلام، محور مقاومت و کشورهای منطقه داشتیم، بسیار قابل تامل است.

«باقیمانده» به جریان تبدیل نشد

کارگردان فیلم به کبودی یاس با بیان اینکه جنگ، جنگ رسانه ها است، ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه مانند ترکیه در سال های اخیر تولیدات موفقی داشته اند و کشوری مانند هند که قبلا موفق بوده است، اما ایران حتی در این عرصه حضور پررنگی دارد. مسئله مقاومت و مسائل دیگر. ندارد و غایب است. بخش بزرگی از این جنگ جنگ رسانه ای است و ما تاکنون در جنگ رسانه ای شکست خورده ایم. ما باید به تولید یک اثر در سطح جهانی و منطقه ای نگاه کنیم، اما قادر به جذب مخاطب نیستیم، حتی مخاطبانی با سلیقه خودمان در منطقه.

اردکانی تصریح کرد: اگر مدیران از خواب غفلت بیدار نشوند، این شکست در یک جنگ طولانی مدت به شدت آسیب زا خواهد بود و آثار تعیین کننده ای در عرصه خواهد داشت.

کارگردان فیلم شور شیرین به دغدغه هنرمندان از جبهه مقاومت اشاره کرد و توضیح داد: ما در بین هنرمندان طیف های مختلفی داریم. از کسانی که نه غزه را باور دارند و نه لبنان را و کسانی که هم غزه و هم لبنان و هم ایران را باور دارند. مدیران اما باید استقامت و تداوم کافی برای جریان سازی داشته باشند و به تک کارها بسنده نکنند. بازمانده به اثری ماندگار در این زمینه تبدیل شد، اما به جریان اصلی تبدیل نشد.

وی درباره جهانی بودن آثار و فیلم های ایرانی تاکید کرد: محصولات تولید شده در ایران باید بتواند در جهان اسلام مخاطب داشته باشد. ما باید به تولید یک اثر نگاه جهانی و منطقه ای داشته باشیم، اما قادر به جذب مخاطب نیستیم، حتی مخاطبانی با سلیقه خودمان در منطقه.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما