اخبار روز

جریمه نجومی استفاده از کارگران افغان


به گزارش پی ام آپ به نقل از فردای اختاز، وحید نقوی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اردستان یکی از مناطق ممنوعه برای سکونت اتباع افغانستانی است، بازرسی ها در ادارات مختلف تشدید می شود.

وی با بیان اینکه از مردادماه امسال 8 اتحادیه که اتباع غیرمجاز را به کار گرفته بودند به پرداخت 735 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند، گفت: بر اساس بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمد کشور، هر کارفرمایی که به طور غیرمجاز نیروی کار خارجی را به کار گرفته یا انجام دهد. کار غیر از موارد مندرج در پروانه کار به ازای هر روز کار 5 حداقل مزد جریمه می شود که امسال حدود 900 هزار تومان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: بر اساس شواهد و گزارش های رسیده تعداد قابل توجهی از مشاغل شهرستان اردستان در تصرف نیروهای افغان بوده و با وجود اینکه تعداد زیادی از این مشاغل افراد دستگیر شدند، بازداشت شدگان هر هفته توسط پلیس منتقل و به مراکز استان اعزام می شوند، اما از تعداد آنها کاسته نشده است.

نقوی با بیان اینکه سیاست کشور برای جلوگیری از ورود اتباع به مناطق ممنوعه باید قوی تر و جدی تر باشد، گفت: تاکنون موارد قانونی که برای جلوگیری از ورود اتباع افغانستان اعمال شده، بازدارنده نبوده است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل حضور اتباع افغانستانی در این شهرستان، قرار گرفتن اردستان در کنار شهرهایی مانند کاشان است که حضور اتباع در آن ها بلامانع است. علاوه بر این، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور باعث افزایش قاچاق افغان ها در این شهر شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه اکثریت افاغنه ای که در شهرستان اردستان حضور دارند در زمینه کشاورزی، دامداری و طیور فعالیت می کنند، گفت: اداره تعاون موافقت اولیه را به این شهرستان داده است. شرایط و ضوابط مجوزهای لازم را برای برخی کارهای سخت صادر کند و پس از آن شورای امنیت نظر دهد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا