اخبار روز سینما

جدیدترین اثر محسن امیریوسفی به زودی در «قیف» منتظر عطرساز متفاوت و خاص باشید.

رضا عطاران که سال گذشته با فیلم های «ویلای ساحلی» و «روشن» و سریال «نوت بوک» در کانون توجه قرار گرفت، به زودی با بازی بسیار متفاوت در فیلم «قیف» به سینماها بازخواهد گشت. فیلمی به کارگردانی محسن امیریوسفی بازمی گردد. «قیف» آخرین ساخته امیریوسوفی است که حدود 6 سال پس از «آشغال های دوست داشتنی» روی پرده سینما می رود..

به گزارش بازتاب آنلاین، «قیف» به تهیه کنندگی سعید ملکان کمدی سیاهی است که به زودی اکران می شود.

این فیلم در سال 1400 تولید شده است اما امکان نمایش آن همچنان وجود دارد. نبود. در آن رضا عطاران، عباس جمشیدی فر، صدف اسپهبدی، فریده سپاه منصور، گیتی معینی و رضا نیکخواه ایفای نقش کرده اند.

بدیهی است که همکاری رضا عطاران با محسن امیریوسوفی در «قیف» به یک کمدی خاص تبدیل شده است و می توان انتظارات جدیدی را از این بازیگر داشت.

رضا عطاران و عباس جمشیدی فر در نمایی از فیلم قیف. عکس: آزاده امیرخان

محسن امیریوسفی کارگردانی است که فیلم هایش در سینما با مشکل مواجه شده است. اولین فیلمش با نام «رویای تلخ» علیرغم موفقیت جهانی، دوازده سال نتوانست پروانه نمایش را از وزارت ارشاد بگیرد تا اینکه سرانجام در سال 1393 طلسم خود را شکست و در سینماهای ایران اکران شد. فیلم سینمایی آتشکار به کارگردانی این کارگردان در سال 1385 ساخته شد و پس از سه سال اکران شد. «آشغال های دوست داشتنی» به دلیل موضوع خود (حوادث پس از انتخابات 88) سال ها مجوز پخش دریافت نکرد و حتی در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نیز موفق به دریافت پروانه نمایش برای سی و دومین جشنواره فیلم فجر نشد. تا اینکه بعد از شش سال در آخرین لحظه ممنوع شد. بهمن او در سال 2017 موفق به دریافت مجوز انتشار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

فیلم سینمایی «قیف» به تهیه کنندگی سعید ملکان; تهیه کننده ای که هم به عنوان گریمور و هم به عنوان تهیه کننده و کارگردان جایگاه ویژه ای در سینمای ایران دارد. وی تاکنون 6 بار برنده سیمرغ بلورین بهترین گریم از جشنواره فیلم فجر شده است. او در سال 2018 اولین فیلم خود به نام «روز سفر» را کارگردانی کرد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت. سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه ویژه هیئت داوران برای کارگردانی و ساخت فیلم روز صفر از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

زمان دقیق اکران این فیلم هنوز مشخص نیست و باید منتظر ماند تا ببینیم استقبال در دوره اکران چگونه خواهد بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا