اخبار روز

جایی که کار، کار زن است، مرد نباید آن را انجام دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موضوع هنر در مشهد مغفول مانده است، شاعران، بازیگران و هنرمندان خوبی داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران مشهدی افزود: متأسفانه شعر و ادبیات امروز در مسیر خوبی قرار نگرفته است. من مخالف این هستم که شعر و ادبیات اینطور باشد.» ابزارهای فرهنگ‌آموزی به سمت ابتذال می‌رود، اثرش را می‌بینید، اگر موسیقی به سمت ابتذال برود به فرهنگ ما هم سرایت می‌کند.

وی از شعر و ادبیات به عنوان بهترین راه توسعه فرهنگی نام برد و تصریح کرد: قبل از اسلام ادبیات و ادبیات بهترین روش برای توسعه فرهنگی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فردوسی عاقل بود و فرهنگ سازی کرد. اگر به ابیات شاهنامه دقت کنیم، همه چیز فرهنگ ساز است، در همه نقشه های جنگی مسئله استقلال را بیان می کند و در شاهنامه فردوسی خصومت ستیزی و استکبار ستیزی پرورده شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آنچه در مشهد باید جدی گرفته شود، موضوع سیاست دولت در قبال مشهد به عنوان بخشی از کشور است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است اصرار داشت که «کارگروه زائر» به «شورای زائر» تبدیل شود زیرا امکان برنامه ریزی و تصمیم گیری مستقل متناسب با نیاز مشهد و استان وجود دارد، اما این امر نیز محقق نشده است.

آیت الله علم الهادی با بیان اینکه عده ای می گویند باید در مشهد زیارتی با همه امکانات ایجاد شود و بقیه شهر فضای مدنی داشته باشد، توضیح داد: در همه طرح‌ها، محوطه حرم، امکانات ویژه و امور زیربنایی متناسب با شأن آن است و مشهد نیز باید چنین باشد، مشهد باید زیرساخت‌ها و امکانات خاص خود را داشته باشد.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع مشکلات در مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: کار در مشهد تنها با استاندار و شهردار حل نمی شود و برخی از مشکلات از عهده آنها خارج است چرا که یکسری مشکلات وجود دارد. از جمله مشکلات کنونی شهرستان و استان، مسائل امنیتی وجود دارد. و به همین دلیل با ناتوانی در توجه لازم به موضوع زیارت مواجه می شوند که به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی ملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز بر تناسب در فعالیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این ماست که در امور اجتماعی خود را تشخیص دهیم، جایی که کار، کار زن است، مردها نکنند، نکنند. در خارج از محل خود استخدام شوند.

او، حوزه تعلیم و تربیت یکی وی به زمینه های موفقیت زنان در جامعه پرداخت و گفت: زنان به دلیل ارتباطی که می توانند با دانش آموز ایجاد کنند و تأثیر تحصیل بر او در عرصه های آموزشی و علوم تربیتی موفق ترند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا