اخبار فناوری و تکنولوژی

جایگاه جدید جهانی ایران در سرعت اینترنت

به گزارش پی ام آپ، در جدول میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران رتبه های ۱۴۵ و ۶۲ اینترنت همراه را به خود اختصاص داده است.

اطلاعات سرعت اینترنت فروردین 2023 در وب سایت اسپیدتست نشان می دهد که جایگاه ایران در سرعت اینترنت ثابت نسبت به ماه گذشته یک پله افزایش یافته و از سوی دیگر سرعت اینترنت موبایل یک پله کاهش یافته است.

اینترنت تلفن همراه

بر اساس جدول درج شده در اسپیدتست، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 35.98 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 10.95 مگابیت بر ثانیه است و با این آمار رتبه 62 سرعت اینترنت همراه در ایران را در جهان دارد.

از نظر مقایسه، کشور قطر در بخش اینترنت موبایل در رتبه اول و پس از آن امارات متحده عربی، ماکائو، کویت و نروژ در رتبه های دوم تا پنجم جدول قرار دارند.

نکته جالب این است که از میان پنج کشور برتر دارای سریع ترین اینترنت همراه در جهان، سه کشور قطر، امارات و کویت همسایگان جنوبی ایران هستند. در انتهای جدول سرعت اینترنت موبایل کوبا، افغانستان و یمن قرار دارند.

اینترنت ثابت

در زمینه اینترنت ثابت جایگاه ایران بسیار پایین تر از اینترنت همراه است و رتبه 145 دنیا را دارد. داده های اسپیدتست سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه آوریل ارقام 11.97 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 2.28 مگابیت در ثانیه برای آپلود را نشان می دهد.

جایگاه جدید جهانی ایران در سرعت اینترنت

در این بخش سنگاپور، شیلی، امارات متحده عربی، چین و هنگ کنگ رتبه های اول تا پنجم جدول را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که کمترین سرعت اینترنت در این بخش به نام های سوریه، افغانستان و کوبا به ثبت رسیده است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا