اخبار روز سینما

جایزه هیئت داوران پناهندگان پالرمو به «آنیتا گم شده در اخبار» اهدا شد.


به گزارش شمانیوز، یازدهمین تا هفدهمین جشنواره فیلم مستند سول لونا داک تیر (1-7 ژوئیه) در مسابقه ای که در پالرموی سیسیل برگزار شد، فیلم کوتاه مستند-انیمیشن بهزاد نالبندی «آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه ویژه هیئت داوران پناهنده را از آن خود کرد. این هیئت متشکل از پناهندگان بسیاری از کشورهای مختلف بود.

بیانیه هیئت داوران هنگام اعطای جایزه به شرح زیر است: «آنیتا، گمشده در اخبار» پیامی را به همراه دارد که قلب همه ما را عمیقاً تحت تأثیر قرار می دهد، به دلیل سازگاری بین متن و تصاویر، ویرایش عالی و تأثیر احساسی قوی.

گابریل دی آگوستینو، مدیر علمی جشنواره، این دوره را به «بچه های غزه که آینده نخواهند داشت» اختصاص داد. زن دی علاوه بر هیئت داوران اصلی و هیئت داوران دانشجویی، آگوستینو همچنین یک هیئت داوران جدید متشکل از پناهندگان ساکن پالرمو برای ارزیابی فیلم ها ایجاد کرد.

این فیلم 17 دقیقه ای اثر جدید بهزاد نعلبندی است که پیش از این اثرش «کاغذهای پاره» به نمایش درآمده و جوایزی را در جشنواره های جهانی و ایرانی کسب کرده بود.

«آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و سومین جشنواره استانبول ترکیه، جیلاوا در جمهوری چک، انیمه توکیو در ژاپن، هیوستون آمریکا و بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا به نمایش درآمد. Animac در بیرمنگام انگلستان شرکت کرد و در جشنواره انیمیشن هند شرکت کرد. این فیلم برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره کیلولند آمریکا شد و نامزد اسکار 2025 شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در 5 آبان 2019، یک قایق بادی سواحل دانکرک، فرانسه را ترک می کند تا 19 مهاجر غیرقانونی را به بریتانیا بیاورد، اما لحظاتی بعد واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق شدند که پنج نفر از آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران نژاد بودند که به امید زندگی بهتر این سفر سخت را آغاز کردند و این فیلم درباره آن خانواده است.

بازیگران انیمیشن «آنیتا گمشده در اخبار» شامل صدابردار: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل ایرانیان به مدیریت محمد عتبایی، مشاور. رسانه: نغمه دانش آشتیانی.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا