اخبار روز

جان مرشایمر: حمله ایران به اسرائیل ویرانی های زیادی را به همراه خواهد داشت

به گزارش بازتاب آنلاین، «جان مرشایمر» نظریه پرداز و کارشناس سیاسی سرشناس روابط بین الملل از ارزیابی خود از وضعیت رژیم صهیونیستی پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین می گوید. جنبش (حماس) می گوید: «اسرائیل اکنون در یک مشکل بزرگ گیر کرده است و مشکل واقعاً واقعی است. مهمتر از آن، هیچ راهی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.»

چیزی را گزارش کنید مهر به گفته راشاتودی، وی در ادامه نظر خود را اینگونه توضیح می دهد: به نظر من مسائلی وجود دارد که اکثر آمریکایی ها آن را درک نمی کنند. اول، اسرائیلی ها قادر به شکست حماس در غزه نیستند. دوم، آنها در غزه گرفتار شده اند و نمی توانند آنجا را ترک کنند. به یاد بیاورید که چگونه آنها غزه را در سال 2005 ترک کردند. سوم، راه حل نظامی معناداری برای مبارزه با حزب الله لبنان ندارد. اسرائیل نمی تواند حزب الله را شکست دهد.

در مورد ایران؛ اگر با ایران وارد جنگ شود؛ ایرانی ها در یک حمله هوایی تعداد زیادی موشک و پهپاد شلیک می کنند که باعث تخریب زیادی می شود. این خطر همیشه وجود دارد. و اینکه آنها نیز به دنبال سلاح هسته ای هستند.

این مواد فوق همه تهدیدهای خارجی هستند. در داخل نیز اسرائیل به دلیل مشکلات داخلی ضعیف شده و به دلیل مشکلات اخیر حتی در مسیر جنگ داخلی قرار گرفته است.

و در پایان باید بدانیم که تحولات چند روز اخیر نشان می دهد که اسرائیل وابستگی شدید و عمیقی به آمریکا دارد. بدون کمک و حمایت آمریکا، اسرائیل نمی تواند به تنهایی وارد این جنگ ها شده و ادامه دهد.

ما با بیش از 18 میلیارد دلار در سال 2024 به آنها کمک کردیم. تکرار می کنم، 18 میلیارد دلار و ما در حمله نظامی 13 آوریل به اسرائیل به آنها کمک کردیم. ما انواع سلاح ها را به آنها عرضه می کنیم. آنها به ما نیاز دارند، به حمایت سیاسی و دیپلماتیک ما نیاز دارند.

آن طور که اسرائیلی ها دوست دارند تصور کنند، این وضعیت مربوط به یک «دولت» مستقل نیست. اسرائیل باید بیشتر به وضعیت خود فکر کند. آنها به شدت به ایالات متحده وابسته هستند.

اگر همه این عوامل را در نظر بگیریم، باید از خود بپرسیم که اسرائیل چگونه می تواند بر این وضعیت غلبه کند. حمله به حزب الله لبنان؟ منظورت جدیه؟ در سال 1982 به حزب الله حمله کردید و در سال 2006 نتیجه فاجعه بار بود.

از آنجایی که این ارتش از جنگ با حماس خسته شده است، حمله به حزب الله دیوانگی است. حتی اگر به آنها کمک کنیم. همه این مشکلاتی که ذکر شد، مشکلاتی غیر قابل حل هستند و هر روز عمیق تر می شوند.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا