اخبار خودرو

جانشین LFA در راه است ؟ تویوتا و احتمال عرضه یک خودروی ۶۰۰ اسب بخاری با نشان لکسس

جانشین LFA در راه است ؟ تویوتا و احتمال عرضه یک خودروی ۶۰۰ اسب بخاری با نشان لکسس

بر اساس برخی شایعات، گروه تویوتا در حال آماده سازی برای ارائه یک خودروی اسپرت جذاب است. این خودرو جانشین مدل محبوب LFA به موتور قدرتمند V8 مجهز خواهد شد. پیش بینی می شود قدرت این موتور حدود 600 اسب بخار باشد.

پرچمدار جدید لکسوس در واقع نسخه تولیدی تویوتا GT3 GR مفهومی است یا بر اساس پلتفرم مشترک با آن تولید خواهد شد. این مفهوم که در سال 2022 ارائه شد، اخیراً در حال آزمایش نسخه اولیه آن دیده شده است. صدای موتور این نمونه اولیه که توسط عکاسان جاسوس شنیده می شود، امکان استفاده از موتور 8 سیلندر biturbo را تقویت می کند.

نشریات خودرو پیش بینی می کنند که محصول جدید تویوتا با نام LFR به فروش می رسد. چندین نشریه معتقدند موتور به کار رفته در این خودروی اسپورت به سیستم کمکی هیبریدی مجهز خواهد شد. در مورد جزئیات دقیق موتور، در حال حاضر اطلاعاتی در دسترس نیست، با این حال می دانیم که قوانین کلاس GT3 تا حدودی منعطف است و شرکت کنندگان می توانند از موتورهایی با قدرت بین 500 تا 600 اسب بخار استفاده کنند. ضمناً در این سری مسابقات وزن خودرو نباید از 1300 کیلوگرم بیشتر باشد. در حال حاضر شرکت هایی مانند استون مارتین، بی ام و، فراری، فورد، لامبورگینی، مک لارن، مرسدس-ای ام جی و پورشه خودروهای کلاس GT3 را برای سایر تیم ها و مشتریان تولید می کنند.

آیا جانشین LFA در راه است؟ تویوتا و امکان عرضه خودروی 600 اسب بخاری با نشان لکسوس
جانشین LFA در راه است ؟ تویوتا و احتمال عرضه یک خودروی ۶۰۰ اسب بخاری با نشان لکسس

خودروی اسپرت گروه تویوتا توسط Gazoo Racing (به اختصار GR) تهیه شده است. این خودرو احتمالاً در فصل 2026 وارد رقابت خواهد شد، طبق قوانین FIA، هر خودرویی که در رده GT3 شرکت می کند باید بر اساس مدل جاده ای توسعه یابد. بنابراین نسخه خیابانی نماینده گروه تویوتا باید در آینده نزدیک رونمایی و راهی خیابان ها شود.

تویوتا پیش از این اعلام کرده بود که به جای بهبود و تیونینگ خودروهای تولید انبوه برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی، سیاست بازاریابی خودروهای مسابقه ای را در پیش خواهد گرفت. این سیاست قبلاً در هاچ بک یاریس GR اجرا شده است.

یک بار دیگر باید اشاره کنیم که نسخه جاده ای خودروی اسپرت گروه تویوتا احتمالاً دارای نشان لکسوس خواهد بود; زیرا تجربه نشان داده که مدل هایی با موتورهای عظیم با برند لکسوس به فروش می رسند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا