آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در اولین سالگرد جنگ غزه با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، از جامعه جهانی خواست تهران را به دلیل حمایت از جنبش حماس محکوم کند و گفت که زمان دستیابی به توافق آتش بس فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 بیانیه ای صادر کرد و در آن ضمن تکرار اتهامات علیه ایران، از جامعه جهانی خواست: از ایران حمایت کنیم.» علیه حماس و دیگر گروه ها. تروریست های منطقه را که مسئول این همه مرگ، ویرانی و بی ثباتی هستند، محکوم کنید.

بلینکن در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: «امروز ما سالگرد ویرانگر و غم انگیز را گرامی می داریم.

بلینکن گفت که حمله 7 اکتبر “یک سال درگیری با پیامدهای غم انگیز برای مردم فلسطین آغاز شد.”

وی مدعی شد: «آمریکا از مرگ همه بیگناهانی که در 7 اکتبر و در سال بعد از آن جان باختند، ناراحت است. زمان دستیابی به یک توافق آتش‌بس است که گروگان‌ها را به خانه بازگرداند، رنج مردم اسرائیل و فلسطین را کاهش دهد و در نهایت به این جنگ پایان دهد.»

بلینکن از کشورهای دیگر خواست تا «اقدامی قاطعانه علیه تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز، از جمله مراکزی که از گروه هایی مانند حماس، به ویژه ایران حمایت می کنند، انجام دهند».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: جامعه بین المللی نیز باید در برابر تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز بایستد، از جمله منابع حمایتی از گروه هایی مانند حماس، باید حمایت ایران از حماس و دیگر گروه های تروریستی در منطقه را محکوم کند مرگ، ویرانی و بی ثباتی بسیار.»

بلینکن افزود: «ما به تعهد خود به صلح و ثبات پایدار در سراسر منطقه و آینده مشترک اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها با سطوح مساوی امنیت، کرامت، فرصت و آزادی متعهد هستیم».

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما