اخبار روز

ثروت چگونه در سراسر جهان توزیع می شود؟

بر اساس گزارش جهانی ثروت UBS در سال 2024 (PDF)، حداقل 58 میلیون دلار میلیونر در سراسر جهان وجود دارد که 1.5 درصد از جمعیت بزرگسال جهان را در 56 بازار تشکیل می دهد و 92 درصد از ثروت جهانی را تشکیل می دهد.

به گزارش شفقنا، آمریکا بیشترین تعداد میلیونرها را دارد و حدود 21.95 میلیون نفر هفت رقمی یا بیشتر هستند. چین با حدود 6.01 میلیون میلیونر در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن بریتانیا (3.06 میلیون)، فرانسه (2.87 میلیون) و ژاپن (2.83 میلیون نفر) قرار دارند.

UBS ثروت را به عنوان ارزش دارایی های مالی و فیزیکی که توسط یک خانوار نگهداری می شود، منهای بدهی ها تعریف می کند.

ثروت جهانی به دلار در سال 2023 پس از کاهش 3 درصدی در سال 2022، 4.2 درصد رشد کرد.

«اگر به میلیونرها یا به طور کلی ثروتمندان فکر می کنید، یک هسته محلی از میلیونرها وجود دارد که ارتباط قوی با کشور دارند. ساموئل آدامز، اقتصاددان در UBS می‌گوید: «پس عنصر متحرک‌تری در سطح جهانی وجود دارد. [می تواند]محل زندگی خود را به راحتی تغییر دهید.

انتظار می رود تا سال 2028، بریتانیا بیشترین میلیونرها را از دست بدهد – تقریباً یک نفر از هر شش میلیونر. هلند کشور دیگری است که انتظار می رود تا سال 2028 4 درصد از میلیونرهای خود را از دست بدهد.

“نکته ای که ما در اینجا در مورد هلند و بریتانیا به آن اشاره می کنیم این است که هر دو در حال حاضر میلیونرهای زیادی دارند – آنها یک هسته در حال رشد دارند اما شما یکی هستید.” [عنصر]انیمیشن های زیادی در اطراف آن کار می کنند. و آن‌ها می‌توانستند عناصر متحرک‌تر ثروتمندان را ببینند که در رقابت جهانی برای کسب ثروت ترک می‌کنند. این لزوما به این معنی نیست که اقتصاد کار نمی کند. در این کشورها رفاه هنوز در حال ایجاد است. “فقط این است که افراد سیار ممکن است همه مکان هایی را که می خواهند بمانند در نظر بگیرند.”

چگونه ثروت در سراسر جهان توزیع می شود؟

طبق گزارش جهانی ثروت، تقریباً نیمی از ثروت جهان، یعنی 47.5 درصد یا 213 تریلیون دلار، تنها در اختیار 1.5 درصد از جمعیت بزرگسال جهان است. اینها خانوارهایی با بیش از یک میلیون دلار هستند.

در مقابل، کسانی که کمتر از 10000 دلار دارند، تنها 0.5 درصد (2.4 تریلیون دلار) از ثروت جهانی را در اختیار دارند اما 39.5 درصد از بزرگسالان جهان را تشکیل می دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا