اخبار روز

ثبت نام وام سهام عدالت 5 میلیو تومانی با اقساط ۱۸۱ هزار تومان !/جزئیات

در ادامه شرایط ثبت نام وام سهام عدالت 5 میلیو تومانی را توضیح داده ایم.

در نهایت میزان وام سهام عدالت مشخص شد. دارندگان سهام با اوراق یک میلیون تومانی در سال گذشته می توانستند تا سقف 14 میلیون تومان و سهامداران با اوراق 500 هزار تومانی تا سقف 7 میلیون تومان وام دریافت کنند. شرایط جدید و مبلغ وام سهام عدالت 1402 اعلام شد.

پرداخت وام سهام 300 میلیونی برای این سهام

نمایندگان مجلس پرداخت موجودی و سهام بانکی را تضمین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه هفتم) بهمن شورای اسلامی در بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با بند (3) و ردیف (7)، (8) و (9) تبصره (13) ماده واحده موافقت کرد. این لایحه

در بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قانون خود مجاز است. -ایثار، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون ترویج تولید دانش پایه، قانون ساماندهی و حمایت از کارگاه ها و تسهیلات خانگی موضوع ماده (77) قانون الحاقی برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ستاد مردمی تنظیم امور مهریه زندانیان نیازمند از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر). بانک های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده تکلیفی تا سقف سه میلیون میلیارد (3.000.000.000.000.000) ریال بابت وام قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مندرج در قوانین فوق و از طریق بانک های عامل. (به تشخیص شورای پول و اعتبار) نسبت به پرداخت تسهیلات اعتباری به شرح زیر اقدام نمایند.

در ردیف (7) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه نیز آمده است: بند (ت) و اجرای (2) و (5) بند (ح) تبصره (16) بودجه. قانون 1402 اجرا می شود. بانک مرکزی موظف است با اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، وظایف شفافیت و انضباط در استفاده از تسهیلات بانکی را به نحوی انجام دهد که تعداد جوانان در نوبت دریافت وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۴۰ هزار نفر باشد. مردم.

در ردیف (8) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم اعتبار، برای ارائه به ضامن، بانک ها و غیربانک ها، موسسات اعتباری می باشند. موظف است حساب یارانه یا سهام متقاضی یا بستگان درجه یک یا سایر دارایی های مالی خود را اعتبار سنجی کند یا صرفاً سفته و ضامن پرداخت تسهیلات دریافت کند.

همچنین در ردیف (9) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: دستگاه های مشمول این بند از شمول ماده (10) قانون خدمات کشوری مستثنی هستند.

کجا وام های سهام را پیگیری کنیم؟

اگرچه حدود یک سال از راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیکی هوشمند استار می گذرد، اما مشاهدات حاکی از آن است که این سامانه چندان کارآمد نبوده و همچنان پرسش ها و ابهامات مهمی درباره سامانه ستاره وجود دارد. اولین سوالی که مطرح می شود این است که چرا تا به امروز جدا از آمار رسمی از یکی آمار وام گیرندگان سامانه ستاره در همان روزهای ابتدایی اجرای این طرح توسط اعضای هیات مدیره سازمان بورس منتشر شد. آمار رسمی دیگری در مورد تعداد وام گیرندگانی که از سهام استفاده می کنند وجود ندارد چه روش های تأییدی تاکنون گزارش شده است؟

مرداد سیستم احراز هویت الکترونیکی هوشمند Star ماه گذشته راه اندازی شد. این سامانه با هدف ایجاد فرصت وام برای افرادی بود که فرصت دریافت وام از بانک ها را داشتند اما صرفاً به دلیل نداشتن وثیقه ملکی از این فرصت محروم بودند.

ظاهراً قبل از معرفی سیستم ستاره‌ای، افرادی که دارایی نداشتند، نمی‌توانستند با وثیقه گذاشتن دارایی‌های منقول خود مانند طلا، سهام و … اعتبار کسب کنند. از این رو به منظور رفع این مشکل و تسهیل روند استقراض عموم مردم از سیستم بانکی کشور، سامانه وثیقه الکترونیکی ستاره سمت راه اندازی شد تا متقاضیان وام بتوانند با وثیقه گذاشتن سهام خود، وام دریافت کنند. . یکی دیگر از اهداف مهم این طرح امکان اخذ وام برای صاحبان سهام بود تا این افراد بتوانند با وثیقه گذاشتن سهام خود از بانک های کشور وام دریافت کنند.

شایان ذکر است سامانه امنیت الکترونیک 5 مرداد ماه گذشته با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس رونمایی شد. رئیس سازمان صرافی به مناسبت رونمایی از این سامانه گفت: مردم (از امروز) می توانند به صورت رسمی از این سامانه استفاده کنند و این سامانه همزمان در سیستم بانکی نیز فعال می شود.

به گفته وی، با استفاده از سامانه تأیید الکترونیکی هوشمند «ستار»، سهامداران به ویژه سهامداران خرد می توانند بدون نیاز به فروش سهام یا اموال خود، نیاز خود به نقدینگی فوری را تامین کنند و در واقع از طریق این سامانه می توان به وام. در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که پس از اتمام بازپرداخت وام، این اوراق به صورت الکترونیکی آزاد شود. بر این اساس مقرر شد در مراحل بعدی پذیرش دارایی های بیشتری مانند سکه، پس انداز بیمه عمر، گواهی کسر حقوق و سایر موارد در این سامانه برای انجام اموری که نیاز به وثیقه دارد، لحاظ شود.

به گفته محسن خدابخش، یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، تنها چند روز پس از اجرای این طرح، حدود 350 هزار نفر با حمایت سهام وام دریافت کردند. محسن خدابخش نکول (عدم پرداخت) و معوقات این وام ها را صفر دانست، بنابراین هر فردی که سهام سرمایه داشته باشد در صورت واجد شرایط بودن می تواند این وام را دریافت کند.

مراحل دریافت کارت اعتباری و وام مسکن

پس از ماه ها فراز و نشیب، طرح کارت اعتباری دارندگان سهام با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و مشمولان آن می توانند تا سقف 60 درصد از ارزش سهام را دریافت کنند. سهام خود را از طریق این کارت. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه برای برگزاری این هلدینگ ها و کاهش فشار فروش در بازار است.

برای اخذ این تخفیف که به صورت کارت اعتباری به متقاضی پرداخت می شود، باید هویت فرد از طریق سامانه سجام احراز هویت شود که می تواند به صورت حضوری یا حضوری انجام شود.

سپس با ورود به اپلیکیشن EVA (سامانه ویژه بانک ملی) و ثبت اطلاعات خود، مراحل لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را طی خواهید کرد که به شرح زیر است:

کد کشور را وارد کنید

کد امنیتی را وارد کنید

شرایط اصلی را بپذیرید و تمبر را لغو کنید

ثبت کد پیامکی برای کاربر (این کد به شماره تلفن همراه اعلام شده در سامانه سهام عدالت ارسال می شود).

اطلاعات کاربر را بررسی کنید

وام سهام

تایید دو قرارداد مربوط (درخواست تایید سهام عدالت و حکم فروش/قرارداد مرابحه برای صدور کارت اعتباری)

کد امنیتی را وارد کنید

برای دریافت کارت اعتباری Equity، باید:

کاربر ابتدا باید امضای دیجیتال خود را (در منوی گواهی امضا) تعریف کند.

این سرویس برای کاربران دارای سهام و دارای حساب نزد بانک ملی ایران در نظر گرفته شده است. در این صورت کاربر سهام خود را گرو می گذارد و می تواند از آن برای دریافت وام کارت اعتباری متناسب با ارزش فعلی سهام استفاده کند.

کارت اعتباری دریافتی قابل استفاده در فروشگاه های وین مارکت، افق کروش و رفاه می باشد.

برای استفاده از این سرویس، اطلاعات هویتی دارنده کارت (حساب) بانک مبدا باید با مالک سیم کارت مطابقت داشته باشد.

در منوی گزارش، کاربر می تواند تراکنش کارت اعتباری مختص این وام را مشاهده کند.

پس از انجام مراحل ثبت اطلاعات در این سامانه، طی دو تا سه روز کارت اعتباری دیجیتال صادر می شود. دارندگان کارت می توانند با مراجعه به فروشگاه های مذکور با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ مندرج در کارت اعتباری، خرید خود را انجام دهند.

مدت بازپرداخت اقساط سهام عدالت نیز سه سال است و در صورت بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از سوی متقاضیان ظرف یک ماه، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. در صورت عدم بازپرداخت وجه پس از یک ماه، تسهیلات سه ساله برای بازپرداخت در نظر گرفته می شود و کارمزد متفاوت است.

توجه: سهامدارانی که وام 10 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 362 هزار تومان و کسانی که وام 5 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 181 هزار تومان بابت قسط پرداخت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا