وام برای بازنشستگان

وام 5 میلیونی مستمری بگیران بدون بهره است و هر چقدر هم که خرید کنند در 5 اقساط ماهانه از حقوق مستمری بگیران مشمول کسر می شود.

به گزارش جماران؛ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از 4 مهرماه تسهیلات خرید اعتباری برای بازنشستگان کشوری تا سقف 50 میلیون ریال ایجاد می شود.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده روز سه شنبه در خصوص جزئیات این طرح گفت: طبق توافق صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق رفاه، مستمری بگیران و شاغلان این صندوق می توانند تا سقف 50 میلیون ریال دریافت کنند. بر اساس اعتبار 1400. خرید اعتباری در فروشگاه های رفاه در سراسر کشور.

وی ادامه داد: این تسهیلات بدون بهره است و هر چقدر هم که خرید کنند در پنج اقساط ماهانه از حقوق مستمری بگیران استفاده کننده از این طرح کسر می شود.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با بیان اینکه مبلغ 10 هزار تومان به ازای هر خرید برای تایید هویت مستمری بگیر و فعال سازی سامانه از حساب قانونی کسر می شود، ادامه داد: در صورتی که خرید مستمری بگیر قبل از پرداخت اقساطی انجام شود. از حقوق همان ماه کسر می شود و اگر خرید بعد از دهم هر ماه انجام شود از حقوق ماه بعد کسر می شود.

امیرآبادی زاده خاطرنشان کرد: سوپرمارکت در دهه فجر امسال پنج دستگاه خودرو را به قید قرعه به مستمری بگیرانی که از این طرح استفاده کردند اهدا می کند. کد قرعه کشی مربوطه در فیش های خرید 300000 تومانی درج می شود.

وی افزود: البته یکی شرکت های لبنی همچنین اعلام کرده اند که به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس شرکت پگاه، 1700 بسته از محصولات این شرکت را به ارزش یک میلیون تومان به مستمری بگیرانی که از این طرح استفاده کرده اند، اهدا خواهند کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه بزرگ اکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر اعم از مستمری بگیران و معلولان یعنی 52 درصد افراد تحت پوشش این صندوق را تحت پوشش دارد.

ثبت نام وام بازنشستگی تنها در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید:

بر روی “پرتال خدمات الکترونیک” در بالای وب سایت کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه بر روی قسمت “وام ضروری” در قسمت “تسهیلات مالی” کلیک کنید.

این کلیک شما را به صفحه جدیدی می برد که در آن همه شرایط وام ذکر شده است. این شرایط را به طور کامل بخوانید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

اگر در این وب سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس این را با کد کشور و شماره تلفن همراه (به نام خود) وارد کنید. سه راه برای دسترسی به پنل شخصی شما وجود دارد: رمز عبور ثابت، احراز هویت دو مرحله ای و احراز هویت سه مرحله ای.

پس از ورود به بخش کاربری خود، باید دوباره روی گزینه “وام ضروری” کلیک کنید. اکنون اطلاعات خود را به عنوان متقاضی وارد کرده و ثبت نام کنید. اگر یکی اگر وارث هستید، اطلاعات مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود.

پس از ثبت نام باید منتظر اعلام نتایج و صلاحیت باشید. با توجه به تعداد متقاضیان و اولویت آنها، اعتبار مستمری لازم به صورت مرحله ای پرداخت می شود. شما می توانید از نتیجه درخواست وام در منطقه کاربری خود مطلع شوید.

گاهی بانک ها وجوه لازم را برای بازپرداخت وام دارند و این مبلغ به سرعت پرداخت می شود، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد. مثلاً در سال 1402 سری اول قرض الحسنه روز سوم خرداد برای مستمری بگیران واریز می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما