اخبار روز

ثبت نام کاردانی به کارشناسی ناپیوسته آغاز شد / اعلام انتخاب رشته

شروع ثبت نام برنامه پذیرش و انتخاب رشته کاردانی 1403 از امروز (27 دسامبر) خرداد) آغاز شد و تا سوم تیر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور، ثبت نام و شرکت در دوره کاردانی به کارشناسی سال 1403 از امروز (27) باز است. خرداد) آغاز شد و تا 3 تیر ادامه دارد

متقاضیانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته باشند می توانند در این برنامه پذیرش ثبت نام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترسی است.

همچنین متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش در رشته های با آزمون این دانشگاه باید در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور ثبت نام کنند. زمان انتخاب رشته برای رشته های اصلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد. متقاضیان پذیرش در رشته های دارای مدرک تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه آزاد اسلامی از امروز به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شرایط ثبت نام

علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته باید شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات عمومی اجباری، آیین نامه ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات سهمیه را در صورت داشتن شرایط اعلام شده بدانند. فقط در یک مجموعه ثبت نام (با توجه به معیارهای ذکر شده در راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته) درخواست دهید. پذیرش برخی از رشته های امتحانی ذکر شده بدون آزمون و بر اساس دروس (معدل کل مقطع کاردانی) می باشد.

کلیه متقاضیان صرف نظر از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنها از طریق آزمون باشد یا بر اساس شایستگی تحصیلی (بدون آزمون) باید با رعایت قوانین دفترچه راهنما و توضیحات این آگهی نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. اگر تا تاریخ تعیین شده ثبت نام نکنید، متقاضی پس از مهلت تعیین شده دیگر نمی تواند پذیرش شود.

مراحل ثبت نام در این برنامه

1- دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را مطالعه کنید.

2- ثبت نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به آدرس www.sanjesh.org در زمان توافق شده (1393/03/27 لغایت 1393/04/03).

3- مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را تهیه کنید.

4- خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت مبلغ 2.560.000 (دو میلیون و پانصد و شصت هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت نام برای شرکت در این طرح پذیرش.

در صورت تمایل به شرکت در انتخاب رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی علاوه بر پرداخت هزینه درخواست باید مبلغ 576000 (پانصد و هفتاد و شش هزار) ریال نیز بابت دوره های مذکور بپردازید. آنلاین گرفته شود.

از آنجایی که مقرر شد در مراحل مختلف پذیرش از طریق ارسال پیامک به متقاضیان خدمات ارائه شود، هزینه استفاده از سرویس پیامکی 100000 ریال خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا