اخبار روز

ثبت نام در طرح فروش جدید ایران خودرو / واریز 230 میلیون


به گزارش مانیبان، در این اطلاعیه ایران خودرو شرایط لازم برای مشارکت در طرح ثبت درخواست خرید محصول که از طریق سایت www.ikcosales.ir اجرا می شود را تشریح کرد.

این طرح شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانان و مشمولان طرح تعویض خودروهای فرسوده می شود. متقاضیان عادی برای ثبت نام اولیه باید 230 میلیون تومان در حساب وکالتی که در بانک های عملیاتی افتتاح می کنند داشته باشند.

متن اطلاعیه ایران خودرو به شرح زیر است:

شرکت ایران خودرو در نظر دارد برای تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو بخشی از ظرفیت تولید خود را تا قبل از پایان سال 1403 در قالب طرح پیش فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری

این فراخوان شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانان و مشمولان طرح تعویض خودروی فرسوده می شود.

فرآیندهای این پیشنهاد در دو مرحله خواهد بود:

مرحله اول مجوز حساب و مسدود کردن مبلغ مشخص شده (برای متقاضیان عادی) و ثبت درخواست با اولویت است.

مرحله دوم پس از تعیین اولویت ها و شناسایی متقاضیان واجد شرایط است که با دعوت از شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می شود.

طبق ضوابط تا زمان اولویت بندی و اعلام تا 50 درصد قیمت خودرو باید در حساب بانکی متقاضی مسدود شود. بر این اساس مبلغ قفل شده در این پروژه 230 میلیون تومان است. (نیاز به نمایندگی و مسدود کردن حساب فقط برای متقاضیان عادی است.)

الف- مبلغ اعلام شده در این آگهی با درخواست اینترنتی متقاضی یا حضوری در بانک های عامل به ذینفع شرکت ایران خودرو در حساب کاربری وی مسدود می شود. متقاضی در هر زمان می تواند با اعلام برداشت، بلوک را لغو و وجه را برداشت کند، بنابراین مشارکت در اولویت بندی منوط به وجود وجه در حساب تا زمان انجام اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت، بدون نیاز به مراجعه به بانک می توان پول را بلوکه کرد و متقاضی می تواند مبلغ را برداشت کند.

ب- وجوه منجمد به هیچ وجه قابل استفاده ایران خودرو نبوده و صرفاً جهت تضمین در دسترس بودن خریدار و اجتناب از حضور واسطه ارائه می گردد.

ج- پس از پایان مهلت مقرر (به منظور رفاه حال مردم عزیز) در صورتی که تعداد درخواست های ثبت شده بیش از ظرفیت تامین باشد، اولویت بندی با پیگیری دستگاه های مربوطه به صورت قرعه کشی و نتایج از طریق ط. پیامک و به سایت شرکت ایران خودرو گزارش خواهد شد. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت بندی متقاضیان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 می باشد.

د- پس از پروکسی حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و اعلام نهایی اصلاح و اولویت بندی، متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و خارج از صف تشکیل شده بر اساس اولویت های اعلامی هستند، حذف می شوند. روند می تواند ادامه یابد.

ه- ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد شرکت ایران خودرو تنها پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی در مرحله دوم می باشد. با تماس به ایران شرکت خودرو و تکمیل ثبت نام، عقد قرارداد و واریز وجه. با هزینه شرکت ایران خودرو تشکیل می شود.

حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

داشتن گواهینامه رانندگی (در صورت اطلاع از تغییر دستورالعمل ها، پس گرفته می شود).

متقاضیانی که در 48 ماه گذشته از شرکت های ایران خودرو و سایپا و یا در 24 ماه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی خودرو خریداری کرده و این شرکت ها به نام خود فاکتور فروش صادر کرده اند، مشمول شرکت در این طرح نیستند و در صورت ثبت نام. یک درخواست خرید، درخواست خرید آنها حذف می شود.

متقاضیانی که ثبت نام فعال دارند نمی توانند ثبت نام و خودرو خریداری کنند. (افرادی که دارای پلانتری فعال بوده و عمر مفید وسیله نقلیه موضوع ثبت نام بیش از پنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنی هستند).

انتقال امتیاز یا اولویت اعلام شده به هر نحو ممنوع بوده و امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانان مشمول هیچ یک از شرایط فوق نمی باشند و فقط باید فرزند دوم یا بعدی را در تاریخ 24/08/1300 به دنیا بیاورند. اگر تعداد تقاضا بیشتر از ظرفیت عرضه باشد، اولویت با مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکت های خودروسازی خودرو دریافت نکرده اند. (توجه: ثبت نام در این طرح فقط برای مادران واجد شرایط مجاز است.)

متقاضیان طرح تعویض خودروی فرسوده (غیر تاکسی) مشمول هیچ یک از شرایط فوق (به استثنای بند شش: شرط ممنوعیت شخص حقوقی) نیستند و فقط باید به سایت خودروی فرسوده مراجعه کنند. قبل از ثبت نام از دفتر مرکزی نوسازی خودرو به آدرس WWW.NNHK.IR خارج شوید اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی دست دوم خود را ثبت کنید. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح منقضی شده، ثبت سفارش خرید فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مدت مقرر امکان پذیر خواهد بود.

1- از روز یکشنبه مورخ 21/05/1303 تا پایان ساعت 24 روز شنبه 27/05/1303 به مبلغ 230 میلیون تومان در بانک های عامل نمایندگی و مسدود شود.

2- ثبت درخواست خودرو در سایت فروش آنلاین ایران خودرو به نشانی ikcosales.ir ظرف مدت 48 ساعت پس از نمایندگی حساب و بلوک مبلغ تعیین شده در بانک های عامل از روز چهارشنبه 24/05/1403 لغایت روز چهارشنبه 1403/05/14.

3- اعلام نتایج اولویت بندی توسط شرکت ایران خودرو.

4- تماس با متقاضیان اولویت بندی شده جهت واریز وجه و تکمیل ثبت نام طبق زمان بندی و اولویت های تعیین شده.

نکات مهم:

1. مشارکت در اولویت بندی منوط به مسدود شدن مبلغ 230 میلیون تومان در حساب نیابتی مشتری در بانک های عملیاتی و به نفع ایران خودرو تا زمان اعلام نتایج اولویت بندی می باشد.

*متقاضیان می توانند تنها در بانک های عملیاتی تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده، نسبت به نمایندگی حساب به نام ایرانخودرو اقدام کنند.

2. صلاحیت متقاضی بر اساس ضوابط و مقررات موجود (که در این آگهی اعلام شده است) بر اساس خوداظهاری متقاضی و پس از ثبت درخواست با مراجع ذیربط مطابق ضوابط موجود مشورت خواهد شد. قوانین . شرکت ایران خودرو بنا به دستور شورای رقابت اولویت کسب شده را پس می گیرد و متقاضی حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود سلب می کند.

3. از متقاضیان اولویت دار جهت ثبت نام و انعقاد قرارداد فراخوانده می شود و عدم پرداخت وجه برای هر مرحله در مدت مقرر انصراف محسوب می شود و ایران خودرو موظف به ثبت نام و تحویل خودرو به آنان نیست.

4. در هنگام ثبت درخواست خرید، هر متقاضی قادر خواهد بود حداکثر پنج محصول را با توجه به اولویت مورد نظر خود انتخاب کند. از بین محصولات منتخب، درخواست مشتری برای هر خودرو در اولویت بندی قرار می گیرد و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم، تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری در نظر گرفته می شود.

5. کلیه پرداخت ها باید از کارت بانکی متقاضی که به کد ملی آنها لینک شده است انجام شود.

6. خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و گروه محصولات جدید رایرست می باشد.

7. مشخصات فنی محصولات موجود در سایت ایران خودرو به نشانی www.ikco.ir و قیمت محصولات در سایت www.esale.ikco.ir قابل مشاهده است.

8. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

9. کلیه پیام های ایران خودرو به شماره همراه اعلام شده در پروفایل متقاضی ارسال خواهد شد. در صورت خاموش یا مسدود شدن پیام، مسئولیتی متوجه ایران خودرو نخواهد بود.

10. در این مرحله پس از اعلام اولویت های متقاضیان و تشکیل لیست انتظار برای هر محصول، شرکت بر اساس ظرفیت تولید و به موقع و تنها بر اساس لیست اولویت برای هر محصول به فراخوان متقاضیان پاسخ می دهد. محصول و نهایی شدن ثبت نام منوط به انعقاد قرارداد بر اساس قیمت روز و پس از واریز می باشد و ایران خودرو قبل از آن هیچ تعهدی در قبال متقاضیان نخواهد داشت.

11. متقاضیان طرح عادی که مانده حساب نیابتی را کاهش دهند یا کل مبلغ را قبل از اولویت بندی برداشت کنند، در زمان اولویت بندی در طرح شرکت نخواهند کرد و برداشت یا کاهش موجودی برداشت محسوب می شود.

12. متقاضیانی که در طرح حمایت از خانواده و جوانان شرکت کرده و پس از مراجعه به سازمان ثبت احوال، احراز عدم احراز شرایط را داشته باشند، از طرح حذف شده و امکان ثبت درخواست در هیچ یک از طرح ها را نخواهند داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا