اخبار روز سینما

ثبت دو اثر میراث طبیعی گیلان به استاندار گیلان ابلاغ شد + جزئیات

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ولی جهانی از ثبت ملی دو اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی و به اشتراک گذاشتن آنها با استاندار خبر داد.

بازتاب آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ملی دو اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی و ابلاغ آن به استاندار خبر داد.

اما دنیا روز شنبه بیست و سوم است تیر وی با اعلام این خبر در سال 1403 گفت: درخت افرا پلت کهنسال لنگرود و منظره طبیعی سنگ شکسته و عروس طلایی سیاهکل 2 آثار ثبت شده در فهرست میراث طبیعی کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: آثار فوق به ترتیب با شماره های 1279 و 1278 در شهرک لنگرود، بخش اطاقور در بخش لات لیل – روستای لیارود و شهرداری سیاهکل، بخش دیلمان در فهرست ملی کشور به ثبت رسید. روستای ملومه.

وی تصریح کرد: در ارسال آثار مذکور به استانداری، این آثار با رعایت حقوق مالکیت تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه بوده و این وزارتخانه وظیفه تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین محدوده و حریم این آثار را بر عهده دارد. «هر گونه مداخله یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.

جهانی ثبت آثار را بهترین راه حفاظت از آنها دانست و گفت: امیدواریم با همکاری همه نهادها، مردم و علاقمندان به میراث فرهنگی ارزشمند، بستر لازم برای حفظ و حراست از آن بزرگوار فراهم شود. آثار این استان بیش از پیش تامین خواهد شد.

گفتنی است بیش از 1200 اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که بیش از 500 اثر آن میراث طبیعی است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا