اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تیم کوک، بیل گیتس و سم آلتمن در راه کمپ تابستانی میلیاردرهای دنیای فناوری (+عکس)

بنابر گزارش رویترز، کمپ تابستانی سان ولی (Sun Valley) از امروز شروع شده است. هر ساله این کمپ پنچ‌روزه در منطقه‌ی جنگلی آیداهو آمریکا، میزبان افراد سرشناس حوزه‌ی تکنولوژی، رسانه، ورزش و مد و فشن می‌شود.

پارکینگ جت‌های شخصی در کمپ سان ولی

از مهمان‌های حاضر در کمپ سان‌ ولی امسال که در حوزه‌ی تکنولوژی شناخته‌شده هستند، می‌توان به تیم کوک، مدیرعامل اپل، بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اپرا وینفری، یکی از افراد تأثیرگذار دنیای رسانه، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون و مایکل دل، مدیرعامل شرکت دل، اشاره کرد.

به گزارش زومیت، کمپ سان ولی نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱) شروع به کار کرد و در ابتدای کار هربرت آلن، مؤسس این مجموعه، از افراد سرشناس دنیا دعوت می‌کرد تا در این رویداد شرکت کنند. با گذشت چند سال، این کمپ هرساله با حمایت مالی بانک Allen & Co، میزبان چند‌ده نفر از افراد شاخص‌ و تأثیرگذار حوزه‌های مختلف است.

افراد عادی و حتی رسانه‌ها اجازه ندارند در کمپ سان ولی حضور پیدا کنند و فقط برخی از رسانه‌های بزرگ دنیا در حد چند ساعت از روز اول مخصوصاً لحظه‌ی ورود میهمانان اجازه خواهند داشت تا عکس بگیرند؛ بنابراین، بسیاری از اتفاق‌ها و صحبت‌های این کمپ از چشم بسیاری پنهان خواهد ماند.

شایان ذکر است که این رویداد تابستانه فقط جنبه‌ی تفریحی ندارد و فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و بستن قراردادهای کاری برای افراد حاضر در این کمپ است. برای مثال، در کمپ سان ولی سال ۱۹۹۵، دیزنی قرارداد خرید ABC را امضا و در سال ۲۰۱۵، ورایزن خرید شرکت مخابراتی AOL را نهایی کرد. در نمونه‌ای دیگر، جف بزوس در دورهمی ۲۰۱۳ همین کمپ اعلام کرد که واشنگتن پست را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریده است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا