اخبار ورزشی

افتخاری دیگر برای ایران؛ مقام قهرمانی مسابقات کافا به ایران رسید!

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان شد.

به گزارش پی ام آپ، تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت کافا قهرمان این رقابت ها شد.

دیدار تیم های فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت 19 امروز در فینال مسابقات KAFA در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود.

تک گل این دیدار را سردار آزمون (49) به ثمر رساند.

در یک مسابقه پر از درگیری که منجر به مصدومیت های متعدد شد، دو تیم تلاش کردند تا توپ را به دست آورند. سبک فیزیکی بازی ایران و ازبکستان منجر به مصدومیت شدید از ناحیه چانه علیرضا بیرانوند شد تا مدافع شماره یک ایران در دقیقه 6 به جای پیام فرین تعویض شود.

سعید عزت الهی به دلیل خونریزی از سرش، تحت درمان پزشکی قرار گرفت تا بتواند در بازی ادامه دهد. نمایش فیزیکی شاگردان امیر قلعه نویی در مقابل تیم ازبکستان که تحت رهبری سرکو کاتانچ بود، باعث شد تا داور بازی بارها دست به کارت زرد بزند و بازیکنان را تنبیه کند.

در دقیقه ۴۳، اورانوف از تیم ازبکستان به داخل حوزه حمله تیم ایران نفوذ کرد، اما تیرش به دروازه نخورد و به همین دلیل تیم ایران نتوانست در نیمه اول بازی گلی به ثمر برساند و این موقعیت خطرناک به ضدحمله ازبک‌ها تعلق گرفت.

افتخاری دیگر برای ایران؛ مقام قهرمانی مسابقات کافا به ایران رسید!

بازی در نیمه دوم با ورود وحید امیری به جای قائدی آغاز شد تا تاکتیک تیم ایران را تغییر دهد و استراتژی جدید قلعه نویی خیلی زود به گل سردار آزمون تبدیل شد.

نفوذ مهدی طارمی به قلب دفاع ازبکستان با پاس عرضی او محک زده شد تا زوج مکمل ایران تک گل این دیدار را به ثمر برساند.

بعد از زدن این گل، شاگردان قلعه نویی به دنبال مدیریت بازی بودند تا جام قهرمانی را برای خودشان به دست آورند. به دلیل مالکیت توپ منطقی توسط بازیکنان ملی پوش ایران، حملات ازبک‌ها کمترین خطر را برای دروازه پیام نیازمند که جانشین بیرانوند پس از مصدومیتش شد ایجاد کند.

هرچند که در ادامه با ارسال‌های بلند خود، تلاش کردند تا عمق دفاع تیم ملی ایران را تهدید کنند، اما با وجود دفاع منطقه‌ای، نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند. در طول بازی، میزبان نیز در لحظات پایانی با توجه به اخراج غیر فنی کنعانی زادگان از تیم ملی ایران، میزبان از موقعیت‌های ویژه‌ای استفاده کرد، اما دروازه‌بان تیم ملی ایران با همت و تلاش خود، توانست گلی را به ثمر برساند و جلوی نتیجه مثبت برای میزبان را گرفت.

تیم ایران با پیروزی در این دیدار توانست در جامی به مقام قهرمانی برسد که به دلیل حضور در این بازی ها مورد انتقاد قرار گرفت اما قلعه نویی ترجیح داد برای موفقیت در جام ملت ها تیمش را مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان محک بزند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا