رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار از عرضه نشدن تیبا و کاهش تقاضا برای خودروهای مونتاژی خبر داد.

به گزارش مانیبان، سعید موتمنی رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از ادامه رکود در بازار خودرو به دلیل کمبود عرضه خبر داد و اظهار داشت: خودروسازان داخلی محصولات خود را به فروش نمی رسانند، در ماه گذشته تنها خودروی تولیدی ایران خودرو” پژو 207 است و تاخیر خودروسازان در عرضه خودرو به بازار همچنان به رکود دامن می زند و اگر امروز خریدار برای خودروی ایرانی وجود نداشته باشد، به راحتی نمی توان آن را پیدا کرد. ماشین مورد نیاز خود را بخرید

وی در ادامه به تاثیر افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر بر قیمت خودرو در بازار پرداخت و اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی در بازار در هفته های اخیر نوسانات قابل توجه و مستمری نداشته است اما از آنجایی که خودروها در ایران کالاهای سرمایه ای، افزایش اخیر قیمت دلار مانند همیشه تاثیر خود را بر بازار خودرو گذاشته و در روزهای اخیر باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است.

موتمانی ادامه داد: اگرچه افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است، اما عرضه مطلوب خودروهای وارداتی و قبوض آنها باعث کاهش قیمت این خودروها به عنوان مثال کرولا هیبریدی شده است. که چهار ماه پیش 3 میلیارد و 600 تومان ارزش داشت، اکنون قیمت آن به 3 میلیارد تومان کاهش یافته است.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای چینی خبر داد و توضیح داد: قیمت این خودروها در حال حاضر و به دلیل شایعاتی که در مورد کیفیت آنها وجود دارد به پایین ترین سطح رسیده است. تقاضا برای آنها ضعیف است و حتی محصولات این شرکت ها را می توان زیر قیمت مصوب شرکت به فروش رساند.

وی یادآور شد: افت عمومی قیمت خودروهای وارداتی باعث کاهش تقاضا برای خودروهای چینی شده است و مشتری متوجه می شود که با مبلغی که برای خرید خودروی چینی می پردازد، می تواند گزینه های دیگری از جمله خودروهای وارداتی داشته باشد که عبارتند از: کیفیت بالاتر از چینی ها.

موتمانی همچنین گفت: خودرو تیبا دیگر در بازار وجود ندارد.

وی در پایان آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار را به شرح زیر برشمرد:

دنا اتوماتیک اختیاری 995 میلیون توکن

207 دنده 785 میلیون توکن

کوئیک 413 میلیون تومان تا 415 میلیون تومان

207 اتومات 865 میلیون تومان

وزن دنده 775 میلیون تومان

تایر خودکار 785 میلیون توکن

پژو پارس 673 میلیون تومان

پژو پاریس TU5،

890 میلیون تومان

دانا گارابی 925 میلیون توکن

دنا توربو اتوماتیک 995 میلیون تومان

715 میلیون تومان هست


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما