اخبار روز

تکنولوژی پیشرفته هوآوی؛ رد شدن با غلتک ۲۲ تنی از روی گوشی جدید هوآوی! | عکس

به گفته تحلیلگران، معرفی گوشی‌ هواوی مجهز به تراشه‌ی هفت نانومتری، افتخاری بزرگ برای این شرکت به شمار می‌رود. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو به اندازه‌ی کمتر از قیمت گوشی‌ آیفون است و این در حالی است که ساکنان چین پوشیده‌ی انگیزه‌ی بیشتری برای خرید این موبایل جدید هواوی هستند.

در حال حاضر، یک یوتیوبر چینی مقاومت گوشی موبایل هواوی میت ۶۰ پرو را در مقابل وزن ۲۲ تنی غلتک و شلیک مستقیم گلوله آزمایش کرده است.

این شرکت، پس از سال‌ها تلاش، بالاخره توانست با معرفی موبایل پرچم‌داری خود به نام میت ۶۰ پرو، مجدداً به عنوان یکی از مهمترین خبرهای روز حوزه‌ی فناوری در سراسر جهان شناخته شود. این گوشی پرچمدار، با استفاده از تراشه‌ی هفت نانومتری، از پشتیبانی شبکه‌ی 5G بهره می‌برد و همچنین، قابلیت تماس بر بستر ماهواره را نیز فراهم می‌کند.

تحلیلگران می گویند عرضه یک گوشی با تراشه هفت نانومتری یک دستاورد تاریخی برای هواوی است. قیمت هواوی میت 60 پرو کمتر از قیمت آیفون است، بنابراین ساکنان چین انگیزه بیشتری برای خرید گوشی جدید هواوی دارند.

عبور از تلفن همراه جدید هواوی با غلتک 22 تنی

هواوی هنگام رونمایی از میت 60 پرو اعلام کرد که این گوشی از نسل دوم شیشه محافظ Kunlun بهره می برد. این شیشه قبلاً در تست سقوط از ارتفاع عملکرد چشمگیری از خود نشان داده بود. یوتیوبر چینی این بار با آزمون بسیار سخت تری روبرو شد: مقاومت در برابر وزن غلتک و شلیک مستقیم گلوله!

تحریم‌های ایالات متحده دسترسی هواوی به زنجیره‌های تامین بین‌المللی را قطع کرده و این شرکت را مجبور کرده تا برای تجهیزات خود به بازار چین روی بیاورد. به گفته برخی از تحلیلگران، میت 60 پرو چینی ترین گوشی تاریخ است. تعداد قطعات چینی در میت 60 پرو بسیار زیاد است که نشان می دهد هواوی توانسته تا حد زیادی مستقل شود. شیشه Kunlun هم چینی است.

کانال یوتیوب First Look Review، در تلاشی سخت‌گیرانه، عیار شیشه Kunlun 2 را بررسی کرده است. در این تست‌های سخت، گوشی هواوی میت ۶۰ پرو زیر غلتکی با وزن ۲۲ تن قرار گرفت و به وسیله‌ی یک اسلحه با کالیبر ۲۲، شلیک شد.

در آزمون اول، هواوی میت ۶۰ پرو روی زمین قرار گرفت و یک غلتک با وزن ۲۲ تن از بالای آن عبور کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، این وزن باعث شکستگی‌های شدیدی در گوشی شد، اما بدنه‌ی دستگاه متلاشی نشد.

در آزمون دوم، گوشی هواوی میت ۶۰ پرو از روی یک خودرویی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پرتاب شد. این آزمون نیز باعث آسیب‌هایی در بدنه‌ی گوشی شد.

در نهایت، می‌توان گفت که گوشی هواوی میت ۶۰ پرو، با اینکه در تست‌های سخت و بدون قرارگیری در شرایط عادی و بدون شکستگی قابل بهره‌برداری است، اما در شرایط خشن و سخت، قابلیت مقاومت کافی را ندارد.

نگاهی به هواوی جدید

در آزمایش سوم، میت 60 پرو با یک تپانچه کالیبر 22 از فاصله 12 متری مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پس از اصابت گلوله به پشت، به بدنه گوشی نفوذ کرد. در تست بعدی گلوله ای از فاصله 20 متری به هواوی میت 60 پرو شلیک شد که این بار نتوانست به داخل قاب نفوذ کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا