اخبار روز

تکمیل گواهینامه از وزارت رازداری به صاحبان دستگاه های استخراج ارز دیجیتال.


صاحبان دستگاه های ماینینگ در سراسر کشور ملزم به دریافت شناسه رهگیری برای دستگاه های خود شدند. بر اساس اطلاعیه وزارت حراست، دریافت شناسه کالا از طریق سامانه جامع معاملات ظرف مدت 15 روز از ابتدای سال امکان پذیر است و این الزام شامل وضعیت ماینرهای بهره برداری نشده نیز می شود.

بر این اساس کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای مجوز تاسیس یا بهره برداری از تولیدات معدنی هستند باید نسبت به اخذ واحد رهگیری اقدام نمایند. همانطور که وزارت حراست و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرده است، مسئولیت عواقب ناشی از عدم اقدام به موقع در این زمینه مستقیما بر عهده دارندگان دستگاه های مذکور است.

لازم به ذکر است که بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه کالاهای تولید داخل یا وارداتی که به صورت تجاری «خریداری»، «فروخته»، «حمل و نقل» یا «ذخیره» می شود مقررات دولتی کالای قاچاق محسوب می شود و به آن اشیاء قاچاق می گویند.

با این تفاسیر کلیه افراد ذینفع اعم از کاربران، مالکان، مونتاژکنندگان و حتی افرادی که فعالانه در امر نگهداری دستگاه های ماینینگ فعالیت می کنند مشمول این ماده قانونی بوده و موظفند برای جلوگیری از عواقب قانونی، شناسه رهگیری ماینرها را دریافت کنند. از سیستم جامع کسب و کار، مطمئن باشید.

به همین ترتیب، انجمن بلاک چین ایران در بیانیه ای اعلام کرد که تاریخ تعیین شده (15 دسامبر) به عنوان آخرین مهلت دریافت شناسه ردیابی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دیگر قابل تمدید نیست. وی از دارندگان این دستگاه ها خواست در اسرع وقت اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلات جنایی و پلیسی انجام دهند.

پیش از این محمد خدادادی، مجری طرح ارزهای دیجیتال توانیر گفته بود که از ابتدای سال 1397 تا تابستان امسال در مجموع نزدیک به 8000 مرکز استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 250000 دستگاه شناسایی شده است. معدنچیان در این مراکز فعال بوده اند. به نظر می رسد با الزام ماینرها به دریافت شناسه ردیابی، مبارزه با استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال وارد مرحله جدیدی خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا