اخبار روز

تکلیف تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد


به گزارش مانیبان، دولت لایحه اصلاح ماده ای از قانون برنامه هفتم توسعه برای اصلاح حقوق بازنشستگانی که حداقل تامین اجتماعی را دریافت می کنند را ارسال کرد.

دولت با امضای رئیس سابق نهاد ریاست جمهوری لایحه اصلاح بند ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی را تقدیم شورای اسلامی کرد. . ایران در مورد تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برای تعدیل حقوق کارگران با حداقل دستمزد ارسالی.

در طرح توجیهی این لایحه در قانون برنامه هفتم آمده است که دولت موظف است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تا سقف 90 درصد حقوق کارمندان تعدیل کند که فقط مختص مستمری بگیران غیرحداقلی است. با توجه به اینکه 75 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل دستمزد یا کمتر دریافت می کنند، وجود عبارت «حداقل دستمزد» در این ماده از قانون برنامه هفتم به معنای عدم تناسب این افراد است.

در ماده ۱ لایحه اصلاحی قسمت ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران درخواست حذف عبارت غیر حداقلی

همچنین در خصوص «تعدیل حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی تا سقف 10 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای کارگران که هر سال تعیین می شود» تبصره ای به این ماده الحاق می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا