اخبار روز

تویوتا همان تویوتای قدیمی است؟ تعویض موتور 100000 خودرو به دلیل آسیب احتمالی بلبرینگ

تویوتا که همیشه به کیفیت بالا و مصرف سوخت پایین موتورهایش معروف بوده است، دستور فراخوانی بسیاری از محصولات خود را داده است. این فراخوان بیش از 100000 دستگاه از وانت بارهای Lexus LX600 و Tundra را تحت تأثیر قرار می دهد. نکته قابل تامل این است که تویوتا ممکن است مجبور شود موتور تمام خودروهای آسیب دیده را با یک موتور جدید جایگزین کند.

فراخوان تویوتا بر 98568 تاندرا و 3524 شاسی بلند لکسوس LX تاثیر می گذارد که در مجموع 102092 خودرو را شامل می شود. این فراخوان به دلیل رسوبات و رسوبات باقی مانده در موتور است. به گفته تویوتا، موتور در طول فرآیند ساخت به درستی تمیز نشده و قطعات و قطعات کوچک متعددی در موتور باقی مانده است.

اگر بخواهیم به جزئیات بیشتری بپردازیم باید بگوییم که قطعات کوچکی که تمیز نمی شوند می توانند منجر به کوبیدن بلبرینگ شوند. اگر این اتفاق هنگام رانندگی با سرعت زیاد رخ دهد، ممکن است تصادفات جدی رخ دهد. خوشبختانه گزارشی مبنی بر آسیب دیدگی افراد هنگام پوشیدن مدل های ذکر شده گزارش نشده است. با این حال، بر اساس مستندات موجود، موتور نوع 824 ارائه شده برای گارانتی احتمالاً به دلیل این مشکل معیوب است.

از زمان کشف این مشکل، تویوتا تحقیقات گسترده ای را برای یافتن راه حل انجام داده است. ظاهرا تلاش ها برای این کار ثمری نداشته و تویوتا مجبور است موتور تمام مدل های موجود را با موتور جدید جایگزین کند. ممکن است فکر کنید که تعویض موتور برای مشتریان هزینه اضافی دارد، اما تویوتا می گوید این کار بدون هیچ هزینه ای و بدون هیچ هزینه ای برای مشتریان انجام می شود.

فراخوان تویوتا بر توندراهای تولید شده بین 2 نوامبر 2021 تا 13 فوریه 2023 تأثیر می گذارد. مدل های تولیدی شاسی بلند لوکس لکسوس LX600 بین 30 جولای 2021 تا 25 نوامبر 2022 فراخوان خواهند شد. این شرکت تا پایان ماه جولای با صاحبان مدل های آسیب دیده تماس خواهد گرفت. همچنین اضافه کنیم که مدل های ارائه شده به موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربوشارژ مجهز هستند.

ناگفته نماند که نسل فعلی توندرا به دلیل کیفیت ساخت، انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است. تا آنجا پیش رفته که این نسل شهرت تویوتا را به دلیل قابلیت اطمینان و دوام بالا به چالش کشیده است.

منبع: آخرین ماشین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا