اخبار روز سینما جهان

تونی لیانگ رییس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تونی لیانگ، بازیگر چینی-هنگ کنگی، رئیس بخش رقابت بین المللی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو (TIFF) شد.

این بازیگر 61 ساله که در سال 2000 برای بازی در فیلم “در حال و هوای عشق” ساخته وونگ کاروی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد، گفت: از 12 سالگی در هنگ کنگ بزرگ شدم. به یاد دارم که تمام فیلم های کلاسیک ژاپنی که در آن زمان دیدم، این سفرهای هیجان انگیز برای من آغاز یک عشق بزرگ بین فیلم ها، مردم و فرهنگ ژاپنی بود.

مهر وی نوشت: ارتباط لیانگ با جشنواره فیلم توکیو به سال 2000 برمی گردد که فیلم «در حال و هوای عشق» در بخش اکران ویژه سیزدهمین دوره جشنواره به نمایش درآمد. او در سال 2008 با «راک سرخ» بازگشت و پس از 15 سال غیبت، در سال 2023 برای شرکت در یک مسترکلاس و نمایش فیلم «2046» در بخش تمرکز جهانی به جشنواره بازگشت.

لیانگ از زمان شروع کارش در سینما در دهه 1980 در بیش از 100 فیلم سینمایی بازی کرده است که سه تای آنها برنده شیر طلایی ونیز شدند، از جمله “شهر غم ها” هو هسیائو هسین در سال 1989، “سیکلو” به کارگردانی تران آن هانگ در. 1995 و Lust Caution اثر آنگ لی در سال 2007. او سال گذشته جایزه یک عمر دستاورد شیر طلایی را از جشنواره فیلم ونیز دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در فیلم قهرمان و باکس آفیس نامزد اسکار در سال 2002 از جمله فیلم‌های دوزخی 2002 اندرو لاو و آلن مک و Shangqi و افسانه ده حلقه از مارول در سال 2021 بازی کرد. او اخیرا در فیلم انگشت طلایی فلیکس چونگ بازی کرد که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد را در جوایز فیلم هنگ کنگ دریافت کرد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم دوست خاموش کارگردان مجارستانی نامزد اسکار ایلدیکو انیدی است. در سال 2025 منتشر می شود.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو از 28 اکتبر تا 6 نوامبر (7 تا 16 آبان) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا