اخبار روز سینما جهان

تونی برندگانش را شناخت/ هری پاتر بهترین بازیگر موزیکال شد!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، در هفتاد و هفتمین دوره جوایز تونی که شب گذشته (یکشنبه) برگزار شد، «استریوفونیک» و «خوشحال با هم در یک جهت» 2 نمایش با محوریت تنش بین هنر و تجارت برندگان اصلی بودند. و برنده جوایز بهترین نمایشنامه و بهترین احیای نمایش شد. «بیگانگان»، نمایشنامه‌ای در دوران بلوغ، به عنوان بهترین نمایش موزیکال انتخاب شد و بهترین احیای نمایشنامه به «شوو» تعلق گرفت، داستانی تلخ و در عین حال طنزآمیز درباره اختلالات خانوادگی.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، در شب مراسم اهدای جوایز بهترین درام های آمریکایی، به ظهور اقتدارگرایی در سراسر جهان و احیای ترامپیسم در این کشور اشاره شد و از حضار خواسته شد تا به یاد داشته باشند که زمانی که آنها سازماندهی و دور هم جمع می شوند، آنها قادر به ایجاد تغییر واقعی برای برابری و عدالت است.

این نمایش ها مهم ترین آثار در میان 36 نمایشی بودند که فصل 2023-24 را تشکیل می دادند. این جایزه همچنان اهدا می شود یکی این یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب است، به‌ویژه در زمانی که تجارت نمایش کاملاً به دوران قبل از کووید بازگشته است.

در میان برندگان جایزه تونی، «Stereophonic» با 5 جایزه بزرگترین برنده این شب بود. “خوشبختانه با هم در یک جهت” نوشته استفان ساندهیم که رابطه متلاشی شده بین سه دوست را بررسی می کرد، بازسازی یک نمایش برادوی در سال 1981 بود که پس از 16 اجرا و 44 پیش نمایش شکست خورد و بسته شد. تمام شد، به یکی این یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری فصل و همچنین برنده فصل جوایز شد و برنده 4 جایزه تونی شد.

“Stereophonic” یک درام عاشقانه درباره یک گروه راک که در تلاش برای ساخت آلبومی با مصرف شدید مواد مخدر است، همچنین جوایزی را برای کارگردانی دانیل اوکین و همچنین بازیگر نقش مکمل دریافت کرد. این نمایش توسط دیوید آگیمی نوشته شده است، که 11 سال را صرف نوشتن نمایشی درباره وسواس هنری و انگیزه خاموش نشدنی برای خلق چیزی واقعا ماندگار کرد.

دانیا تیمور به دلیل ارائه جذاب دیدگاه های یک گروه نوجوان با فیلم «بیگانه ها» به عنوان بهترین کارگردان موسیقی انتخاب شد.

اولین نمایش «مناسب» براندون جیکوبز-جنکینز، فینالیست دوبار پولیتزر در برادوی، همچنین برنده سه جایزه از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن در نمایشنامه برای بازی سارا پالسون در نقش زنی شد که با خواهر و برادرش بر سر ارث پدرش دعوا می کند. .

جرمی استرانگ برای بازی در نقش دکتری که زنگ خطر بحران بهداشت عمومی را در «دشمن مردم» به صدا در می‌آورد، جایزه بهترین بازیگر مرد درام را دریافت کرد و کارا یانگ برای بازی کمدی در «زیبایی برنده» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام را دریافت کرد. ” » نقش زنی را بازی کرد که درگیر طرح بازخرید کلیسای محلی است. یانگ به عنوان اولین بازیگر سیاه پوستی که سه سال متوالی نامزد دریافت جایزه تونی شد، تاریخ ساز شد.

«خوشبختانه با هم در یک جهت» برنده ۲ جایزه از ۴ جایزه برای بازی در یک موزیکال از جمله بهترین بازیگر مرد در فیلم موزیکال برای جاناتان گروف و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دنیل رادکلیف شد.

مولی جویمون برای اولین بار در برادوی در «آشپزخانه جهنمی» به عنوان یک نوازنده بااستعداد که در مقابل مادر بیش از حد محافظش می ایستد، برنده بهترین بازیگر زن در یک موزیکال شد. کشیا لوئیس همچنین برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک موزیکال برای بازی در نقش یک معلم موسیقی الهام بخش در آشپزخانه جهنمی شد.

آریانا دبوز، بازیگر برنده اسکار برای «داستان وست ساید» برای سومین سال متوالی مجری مراسم جوایز تونی بود. وی در سخنان خود با اشاره به اینکه بیشتر اخبار این روزها وحشتناک است، با تاکید بر اینکه تئاتر محل امنی برای همه ماست، افزود: در سخت ترین زمان ها هنر لازم است چرا که هنر بازتاب دهنده جامعه است و زمینه‌ای برای موقعیت‌های واقعی که امروز وجود دارد را فراهم می‌کند.

لیست برندگان:

بهترین نمایش: «استریوفونیک»

بهترین موزیکال: «بیگانگان»

بهترین احیای یک نمایشنامه: “مناسب”

بهترین احیای یک موزیکال: “خوشبختانه با هم در یک جهت”

بهترین بازیگر نقش اول مرد در درام: جرمی استرانگ برای «دشمن عمومی»

بهترین بازیگر زن درام: سارا پالسون برای «Proper»

بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال: جاناتان گروف برای «خوشبختانه با هم در یک جهت»

بهترین بازیگر نقش اول زن در یک نمایش موزیکال: مالی جویمون برای «آشپزخانه جهنمی»

بهترین بازیگر مرد درام: ویل بریل برای «Stereophonics»

بهترین بازیگر زن درام: کارا یانگ برای «زیبایی برنده»

بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال: دنیل رادکلیف برای «خوشبختانه با هم در یک جهت»

بهترین نقش آفرینی یک بازیگر زن در یک موزیکال: کشیا لوئیس برای «آشپزخانه جهنمی»

بهترین متن موزیکال: شاینا طوب برای «صفس»

بهترین موسیقی متن: شاینا تاوب برای «Suffs»

بهترین طراحی صحنه: دیوید زین برای “Stereophonics”

بهترین طراحی صحنه برای یک موزیکال: تام اسکات برای “کاباره در کلوپ کیت کت”

بهترین طراحی صحنه و لباس برای نمایش: دیدی آیت برای موی بافته آفریقایی جاجا

بهترین طراحی صحنه و لباس برای یک موزیکال: لیندا چو برای “گتسبی بزرگ”

بهترین طراحی نور دراماتیک: جین کاکس برای «مناسب»

بهترین طراحی نور برای یک موزیکال: برایان مک دویت و هانا اس کیم برای «بیگانگان»

بهترین طراحی صدای درام: رایان رمری برای «Stereophonics»

بهترین طراحی صدا برای موزیکال: کودی اسپنسر برای «بیگانگان»

بهترین کارگردان درام: دنیل آکین برای «استریوفونیک»

بهترین کارگردان موسیقی: دانیا تایمور برای «بیگانگان»

بهترین حرکت موزون: جاستین پک برای «ایلینویز»

بهترین ارکستراسیون: جاناتان تونیک برای «خوشبختانه با هم در یک جهت»

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا