اخبار روز

تولید نفت روسیه از سهمیه اوپک پلاس فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، وزارت انرژی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه ژوئیه از سهمیه تولیدکنندگان اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) فراتر رفته است. با این حال، قول داد که مازاد تولید را جبران کند

ایلنا به نقل از رویترز نوشت: بر اساس گزارش این وزارتخانه، تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه نسبت به ژوئن کاهش یافت، اما به دلیل مشکلات ناگهانی در طرح عرضه، تولید روزانه نفت این کشور 67 هزار بشکه از هدف پیشی گرفت.

وزارت انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که تولید نفت در ماه های آگوست و سپتامبر باید مازاد تولید را جبران کند.

سهمیه تعیین شده برای روسیه شامل کاهش داوطلبانه تولید روزانه 8.98 میلیون بشکه نفت برای ماه های ژوئن تا سپتامبر است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید روسیه در ماه ژوئن به 9.22 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید روزانه 9.24 میلیون بشکه ای این کشور در ماه مه کاهش یافته است.

اوپک تخمین زد که تولید روزانه نفت روسیه در ژوئن نسبت به ماه مه با ۱۱۴ هزار بشکه کاهش به ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه خواهد رسید.

وزارت انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که روسیه مازاد تولید را از آوریل تا کنون در ماه های اکتبر-نوامبر و مارس-سپتامبر 2025 جبران خواهد کرد.

در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در ماه جولای گفت که روسیه با اعضای اوپک پلاس بر سر مازاد تولید نفت این کشور اختلاف نظر ندارد.

223223

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا