اخبار روز

تولید تخم مرغ حاوی اسید فولیک و 95 درصد قابل جذب توسط بدن

محقق یکی شرکت های دانش بنیان مستقر در شهر علمی و تحقیقاتی اصفهان، فناوری تولید کرده اند که بر اساس آن تخم مرغ حاوی اسید فولیک تولید می کنند. به گفته آنها، برخلاف اسید فولیک شیمیایی، 95 درصد اسید فولیک موجود در این تخم مرغ توسط بدن جذب می شود.

محمدرضا عبادی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، این شرکت را شرکتی تولید کننده غذاهای کاربردی توصیف کرد و گفت: غذاهای کاربردی، غذاهایی هستند که نه تنها خاصیت تامین مواد مغذی بدن را دارند، بلکه دارای خواص مفیدی برای بدن هستند. نقشی نقش مهمی در پیشگیری دارد. و درمان هم دارند.

وی افزود: در همین راستا یکی از جمله غذاهای مفید تولید شده در این شرکت تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک (B9) است. این تخم مرغ سه گروه از افراد را هدف قرار می دهد یکی این افراد شامل زنان باردار، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

عبادی خاطرنشان کرد: پزشکان زنان و زایمان قبل از اقدام به بارداری برای زنان قرص اسید فولیک تجویز می کنند. زیرا کمبود آن عامل بیماری در کودکان به نام LTD یا نقص کانال نخاعی (NTD) است. این بیماری زمانی در نوزاد ایجاد می شود که مادر باردار کمبود یا کمبود اسید فولیک و آهن داشته باشد.

مدیر کل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: بنابراین زنان باردار باید قرص اسید فولیک مصرف کنند، اما چون قرص اسید فولیک شکل شیمیایی دارد پس از مصرف بدن نیاز به تبدیل آن بر اساس فرم بدن دارد، بنابراین با مصرف اسید فولیک این قرص نوعی فشار متابولیک به بدن وارد می کند.

وی با تاکید بر اینکه فقط 40 تا 50 درصد اسید فولیک به صورت قرص وارد بدن می شود، تصریح کرد: بر این اساس فناوری وارد کردن فرم شیمیایی اسید فولیک به جیره مرغ های تخمگذار و زمانی که جوجه ها غذا می خورند را وارد بدن کرده ایم. این رژیم نیز این کار را انجام می دهند. فرم 5-متیل تتراهیدروفولات ایجاد می شود که دقیقاً همان شکلی است که بدن انسان به آن نیاز دارد.

عبادی تاکید کرد: با این کار یک تخم مرغ غنی از اسید فولیک ایجاد می شود در حالی که میزان اسید فولیک آن 6 تا 8 برابر تخم مرغ معمولی است و بیش از 95 درصد اسید فولیک آن جذب بدن می شود. .

این محقق افزود: این فناوری اکنون در سراسر جهان بسیار محبوب شده است و بسیاری از کشورها به تولید مواد غذایی بسیار مفید روی آورده اند.

عبادی در خصوص مصرف تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک تصریح کرد: نیاز روزانه به اسید فولیک بسته به سن و جنسیت متفاوت است که بیشترین نیاز به این ماده در زنان باردار با نیاز روزانه 600 میکروگرم است.

تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک که توسط این شرکت تولید می شود تقریباً 100 میکروگرم اسید فولیک دارد. بنابراین می توان گفت یکی از تخمک های ما حدود 20 درصد نیاز روزانه زنان باردار را پوشش می دهد.

به گفته وی، مصرف یک عدد برای کودک نیاز روزانه او را تامین می کند.

عبادی با تاکید بر اینکه با افزایش سن نیاز به اسید فولیک افزایش می یابد، گفت: این محصول هم اکنون در بازار موجود است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا